آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفیر پاکستان: مسکو و اسلام‌آباد اهداف مشترک در افغانستان دارند

خبرگزاری دید: سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که اسلام‌آباد و مسکو هر دو اهداف مشترکی را در افغانستان دنبال می‌کنند، اهدافی که مبارزه با تروریزم جهانی و تولید مواد مخدر است.

منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل به تازگی در گفت‌وگو با تاس گفته است که روسیه ممکن در برقراری صلح در افغانستان کمک کند.
سفیر پاکستان گفته است: روسیه کشور مهمی برای صلح، ثبات و توسعه در افغانستان است. روسیه سال‌های بسیار زیادی بخشی از روند صلح بوده است. ما در حال حاضر رایزنی‌های بسیار نزدیک با ایالات متحده، روسیه و چین برای دستیابی به یک رویکرد واحد برای صلح و ثبات طولانی‌مدت در افغانستان داشته‌ایم.
به گفته وی، روسیه و پاکستان هر دو اهداف مشترکی را در افغانستان دنبال می‌کنند؛ اهدافی که مبارزه با تروریزم و تولید مواد مخدر است.
این دیپلمات پاکستانی همچنین بیان داشته است که روسیه در نشست سازمان همکاری اسلامی به تاریخ ۱۹ دسمبر در لاهور دعوت شده است.
وی تأکید کرده است که اجلاس پیش‌رو بر بحران انسانی در افغانستان و راه‌های غلبه بر آن متمرکز خواهد بود.
منصور احمد خان افزوده است: من فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که باید یک رویکرد بین‌المللی واقعی در مورد افغانستان با قدرت‌های بین‌المللی مانند روسیه، چین، ایالات متحده امریکا، بریتانیا و فرانسه ایجاد کنیم.
نشست سازمان همکاری اسلامی همچنین روی آزادسازی دارایی‌های مسدودشده افغانستان در بانک‌های خارجی و ایجاد دولت فراگیر متمرکز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا