آخرین اخبارجهانسیاست

سفیر پیشین امریکا: ناتوانی در تامین امنیت دلیل بسته‌شدن سفارت‌خانه‌ها در کابل است

خبرگزاری دید: رایان کراکر سفیر پیشین امریکا در افغانستان گفته است سفارت‌خانه‌ها در کابل به دلیل ناتوانی در تامین امنیت بسته شدند.

رایان کراکر گفته که طا-لبان در ۱۷ ماه حاکمیت خود در افغانستان ثابت کردند که توانایی حکومت‌داری موثر و تامین امنیت در کشور را ندارند.

کراکر در مصاحبه‌ای با صدای امریکا گفته است: آن‌ها [طا-لبان] توانایی تضمین امنیت مردم را ندارند و نمی‌توانند امنیت سفارتخانه‌های خارجی را در کشور تامین کنند. روی همین دلیل ما شاهد مسدود شدن سفارتخانه‌ها استیم. این سفارتخانه‌ها با طا-لبان نمی‌توانند معامله کنند در صورتی که مصئونیت آنان در خطر باشد… اکنون جهان می‌داند که این گروه ظرفیت رهبری و حاکمیت در کشور را ندارد.

کراکر در مورد سفر توماس ویست به پاکستان گفته است: ما با پیامد‌های تصمیم حکومت بایدن روبرو استیم که افغانستان را ترک کردیم و در دست طالبان واگذار کردیم. برعلاوه آنچه طا-لبان با مردم رفتار می‌کنند، و پیروزی به گفته آن‌ها، باعث شده است که جنبش‌های مسلح اسلامی تشویق شوند و بیشتر فعال گردند که به همین دلیل این کار در پاکستان می‌شود. ما شاهد حملات طا-لبان پاکستانی استیم… به همین خاطر فکر می‌کنم آقای ویست ممکن در میان سایر مسایل به این مسئله نیز رجوع کرده باشد که چطور ما در کنار پاکستان در برابر تهدیدات در سرحدات این کشور ایستادگی نماییم. این تهدیدات وجود دارد و ممکن بیشتر گردد.

گفتنی است که به تازگی عربستان سعودی و شماری دیگر کشورها سفارت‌خانه‌های خود را در کابل تخلیه کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا