آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

سفیر پیشین پاکستان: تکرار ۱۱ سپتمبر قطعی است

خبرگزاری دید: حسین حقانی سفیر پیشین پاکستان در واشنگتن گفته که ممکن است تکرار حادثه ۱۱ سپتمبر خیلی محتمل به نظر نرسد، ولی قطعی است.

حسین حقانی سفیر پیشین پاکستان در گفت‌وگو با عادله راز در انستیتوت هادسون در رابطه به وضعیت افغانستان و چگونگی برخورد جهان با امارت اسلامی صحبت کرده و چندین نکته را در این زمینه برجسته کرده است.

حقانی: اول این ایده که همه مجبورند با طا-لبان مذاکره کنند و امتیازهای بیشتری به آن‌ها بدهند، نادرست است.

به گفته وی، طا-لبان نگاهی خاص ایدیولوژیک به مسایل جهان دارند و ما باید از آن آگاه باشیم و درک کنیم که این نگاه به آسانی عوض نخواهد شد.

سفیر پیشین پاکستان همچنین گفته که کمک‌های بشردوستانه باید به مردم افغانستان برسد، ولی نه به شیوه‌ای که کنش‌های سیاسی را منجمد کند و مسایل سیاسی را تحت شعاع قرار دهد.

وی در ادامه تأکید کرده که ایالات متحده باید این نگاه ساده‌انگارانه مبنی بر این‌که افغانستان از نظر استراتژیک اهمیت ندارد و امریکا به راحتی می‌تواند آن را ترک کند، کنار بگذارد.

به گفته سفیر پیشین پاکستان، این دیدگاه در دوره ترامپ رییس جمهور پیشین این کشور رایج بود و حالا بیشتر شده است.

وی افزوده است: دفعه قبل که ایالات متحده چنین کاری کرد، حمله ۱۱ سپتمبر اتفاق افتاد و ممکن است چنین چیزی خیلی محتمل به نظر نرسد، ولی قطعی است.

حسین حقانی گفته که رها کردن میلیون‌ها انسان در چهارراه جنوب آسیا، خاورمیانه و آسیای مرکزی درست نیست.

وی همچنین گفته که باید نگران سرازیر شدن گروه‌های تروریستی از افغانستان به آسیای مرکزی و پاکستان بود.

پاکستان همواره مدعی شده که تروریستان ضد دولت این کشور در خاک افغانستان پناهگاه دارند، در حالی که هرگز سندی مبنی بر این ادعا ارائه نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا