آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

سفیر کشور در ابوظبی: کنفرانس صلح ترکیه به بن‌بست می‌خورد

سفیر افغانستان در امارات متحده عربی می‌گوید که نشست صلح به میزبانی ترکیه که قرار است در ماه جاری (میلادی) برگزار شود، احتمالاً به بن‌بست می‌رسد.


به نقل از نشنل، جاوید احمد سفیر افغانستان در امارات متحده عربی به تازگی در گفت‌وگو با انستیتوت خاورمیانه گفته است که مذاکرات بین دولت و طالبان نتیجه‌ای نخواهد داد، زیرا فشاری کافی از سوی ایالات متحده احساس نمی‌کند.
احمد در رابطه به نشست بین‌المللی صلح استانبول گفته است: دیدگاه شخصی من این است که اگر این کنفرانس ترکیه برگزار شود، احتمالاً به بن‌بست می‌خورد.
وی افزوده است که ایالات متحده هر روز اهرم فشار خود را علیه طالبان از دست می‌دهد.
در مورد مذاکرات صلح میان‌افغانی، سفیر کشور در ابوظبی می‌گوید که اگر مذاکرات دوحه به کلی شکست نخورده باشد، به طور چشم‌گیری دچار مشکل شده است، زیرا نتایج مطلوب در پی نداشته است.
وی بیان کرده است: طالبان گفت‌وگو را با شرایط خود انجام می‌هند. آن‌ها با شرایط خود نیز جنگ می‌کنند. من گمان می‌کنم و تصور می‌کنم که آن‌ها می‌خواهند طبق شرایط خودشان قدرت را تقسیم کنند.
احمد جاوید در ادامه گفته است: اهداف طالبان از سال ۱۹۹۶ تاکنون واقعاً تغییری نکرده است و هدف آن‌ها تسخیر نظام افغانستان و تغییر بنیادی آن است. بنابر این، در این مورد آن‌ها کاملاً سازش‌ناپذیر است. آن‌ها خیلی لج‌باز هستند.
این در حالی است که ترکیه قرار است در اواسط ماه جاری میلادی میزبان نشست بین‌المللی صلح افغانستان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا