آخرین اخبارافغانستان

سقوط «تیوره» مقدمه‌ای برای سقوط غرب کشور است

شماری از اعضای پارلمان، شوراهای ولایتی هرات و غور از وضعیت موجود در غرب کشور و سقوط ولسوالی «تیوره» غور اظهار نگرانی کرده و سقوط این ولسوالی را مقدمه‌ای برای سقوط غرب کشور به دست طالبان خواندند.

به گزارش خبرگزاری دید، حبیب‌الرحمن پدرام، عضو شورای ولایتی هرات گفت: سقوط ولسوالی تیوره غور مقدمه‌ای برای سقوط ولایت غور و سقوط غور مقدمه‌ای برای سقوط غرب کشور است.

وی از وضعیت موجود اظهار نگرانی کرده و از حکومت خواهان تدابیر جدی در مقابل طالبان شد.

غلام فاروق مجروح، نماینده مردم در پارلمان علت سقوط تیوره را در نبود امکانات و توجه نکردن حکومت مرکزی به نگرانی‌های ساکنان غور عنوان کرد.

آقای مجروح افزود:« حکومت باید بداند که جنگ تیوره جنگ غور نه بلکه جنگ ولایت هرات است. جنگ باز کردن راه شمال به جنوب است و جنگ باز کردن راه ترانزیت مواد مخدر از مرکز کشور می‌باشد.»

به باور وی، جنگ در تیوره غور از صلاحیت‌های مسئولان امنیتی حوزه غرب بیرون است.

مجروح همچنان اشاره کرد که با سقوط ولسوالی تیوره ولایت غور تهدیدات جدی امنیتی متوجه بند سلمای هرات نیز می‌شود.

خانم انیسه غیور، منشی شورای ولایتی غور ادعا کرد که از دو هفته به این‌سو تهدیدهای امنیتی متوجه ولسوالی تیوره وجود داشت، ولی دولتمردان صدای مردم و اعضای شورای ملی و ولایتی این ولایت را گوش ندادند.

گفتنی است که چهار روز از سقوط ولسوالی تیوره ولایت غور می‌گذرد، اما حکومت وحدت ملی تاکنون اقدام چشمگیری برای بازپس‌گیری این ولسوالی انجام نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا