آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

سقوط دو ولسوالی به دست طالبان؛ امنیت شمال بدتر می‌شود

منابع محلی ولایت‌های فاریاب و بغلان در شمال کشور تایید کرده‏اند که کنترول ولسوالی‌های «تاله و برفک» ولایت بغلان و «بلچراغ» ولایت فاریاب به دست طالبان افتاده است.
به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح‌الله شجاع سخنگوی پولیس ولایت بغلان به رسانه‏‌ها گفته است که طالبان حوالی ساعت ۴ روز سه‌شنبه، ۱۸ ثور کنترول ولسوالی تاله و برفک را از نیروهای امنیتی گرفته‏اند.
او گفت که دو طرف در این درگیری تلفات داده‌اند، ولی شمار آنان مشخص نیست.
او تایید کرد که به نیروهای امنیتی نیز تلفات وارد شده و شماری نیز از محل فرار کرده‌اند که از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.
در همین حال، آقای شجاع درباره سقوط این ولسوالی گفته که مرکز این ولسوالی از سه روز تاکنون در محاصره افراد گروه طالبان بود و به گفته او، به دلیل ماین‌گذاری مسیرهای منتهی به این ولسوالی توسط افراد طالبان، اعزام نیروهای تازه نفس و کمکی به آن غیرممکن بود.
ویس احمد برمک، وزیر داخله کشور نیز با تایید این‌که کنترول این دو ولسوالی به دست طالبان افتاده، افزوده است که اکنون برنامه‌ریزی برای پس‌گیری این دو ولسوالی ادامه دارد.
آقای برمک اما، سقوط هر دو ولسوالی و تاله و برفک را تاکتیکی دانسته و گفت که این دو ولسوالی پس گرفته خواهد شد.
گروه طالبان، روزگذشته حمله گسترده‌ای را به ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب آغاز کردند.
صبغت‌الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب امروز به بی‌بی‌سی گفت جنگجویان گروه طالبان توانستند مرکز ولسوالی بلچراغ را تصرف کنند.
او گفت که به دلیل نرسیدن کمک‌های لازم به نیروهای خیزش مردمی، این نیروها ساعت هفت شب گذشته مجبور شدند که مرکز ولسوالی بلچراغ را ترک و به ولسوالی گرزیوان بروند.
با این همه، نگرانی قوت گرفتن گروه طالبان در شمال کشور از چندی بدین‌سو یک بار دیگر شدت گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا