آخرین اخبارافغانستانسیاستفرهنگ عامه

سلاح امام خمینی در برابر استکبار، اراده و ایمان بود

از سی‌امین سالگرد درگذشت امام خمینی نخستین رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در مزارشریف تجلیل و گرامی‌داشت شد. سخنرانان این همایش با شکوه در بلخ، امام خمینی را الگوی ایمان و اراده اسلامی خوانده و گفتند که او با این ایمان و اراده توانست در برابر استکبار بایستد و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

از سی‌امین سالگرد درگذشت امام خمینی نخستین رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در مزارشریف تجلیل و گرامی‌داشت شد. سخنرانان این همایش با شکوه در بلخ، امام خمینی را الگوی ایمان و اراده اسلامی خوانده و گفتند که او با این ایمان و اراده توانست در برابر استکبار بایستد و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد بشیر توحیدی معاون ولایت بلخ که در همایش «رحلت امام خمینی» در مصلی سلطانیه مزارشریف صحبت می‌نمود، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی، ایشان را رهبر بزرگ جهان اسلام عنوان کرد.
آقای توحیدی گفت: امام خمینی آگاه مسائل دینی، شخصیتی متواضع و خداجو بود و ملت ایران با اطاعت از این رهبر بزرگ حق دینی خود را ادا کردند.
آقای توحیدی خاطرنشان ساخت که امام خمینی، بدون سلاح و مهمات در مقابل بزرگترین قدرت جهان ایستادگی کرد و پیروز گردید.
توحیدی می‌گوید که در آن زمان هیچ تحلیل‌گری نمی‌توانست بگوید که امام در مقابل بزرگترین رژیم ایستادگی می‌کند، ولی امام با وجود تمام تبعید‌ها مقابل دشمن شکست نخورد.
آقای توحیدی، ایمانِ امام را عامل خنثی‌کننده دسیسه‌های کفر علیه کشور ایران دانست و افزود که امام اسلام را به مردم معرفی کرد و مردم امام را انتخاب کردند و با تبعیت از ایشان در مقابل دشمن قیام کردند.
وی مبنای انقلاب اسلامی ایران را دین اسلام، قرآن و رهبری موفقانه امام دانست که بسیار مستحکم بود و در مقابل هشت سال جنگ دشمن مقاومت کرد و سرانجام پیروز شد.
امیرمحمد ضیایی مشاور دینی ریاست اجرایی حکومت در صفحات شمال و معاون شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ، در مورد گرامی‌داشت از شخصیت امام خمینی می‌گوید که امام خمینی قبل از این‌که رهبر سیاسی باشد، یک مرجع دینی، عالم و بیدارگر در جهان اسلام بود و به همین دلیل، مردم و شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ همه ساله از سالروز رحلت ایشان تجلیل می‌نماید.
وی تاکید کرد به خاطر زحمات و کارکردهای امام خمینی برای ایجاد برادری در میان مسلمانان، از سالروز ارتحال ایشان توسط مسلمانان تجلیل به عمل آید.
به گفته این عالم دینی، هدف از برگزاری همایش رحلت امام خمینی، حضور علمای اهل سنت و تشیع در کنار هم به عنوان نمادی از اخوت در جامعه افغانستان است تا این انگیزه در همه کشورهای اسلامی به وجود بیاید و هم‌صدا و متحد شوند.
وی گفت که وحدت و یکپارچگی در میان مسلمانان سبب از بین رفتن ناامنی و جنگ می‌شود و اگر مردم روحیه وحدت و انگیزه برادری داشته باشند، جنگ در کشور پایان خواهد یافت.
امام سید روح‌الله موسوی خمینی، عالم دینی، مرجع مذهبی، بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی بود که مردم آن کشور را در انقلاب ۱۳۵۷ خورشیدی علیه حکومت شاهی رهبری کرده و جمهوری اسلامی را بنیانگذاری کرد.
امام خمینی در زمان حکومت شاهنشاهی ایران سال ها در تبعید به سر برد و همواره در صف اول مبارزه علیه آن رژیم بود. از اندیشه‌های وحدت آفرین امام خمینی، حمایت از مبارزات مردم فلسطین، نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، ایجاد هفته وحدت و بنیاد تقریب مذاهب اسلامی بود.
امام خمینی در ۱۳ جوزای سال ۱۳۶۸ خورشیدی به عمر ۸۷ سالگی در تهران، زمانی که رهبر جمهوری اسلامی ایران بود از جهان رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا