آخرین اخبارافغانستان

سلاح پولیس بلخ در دست مخالفان مسلح

عضو شورای ولایتی بلخ می‌گوید:۱۰۲ میل سلاح مختلف‌النوع از قطعه خاص پولیس بلخ به فروش رسیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح‌الله کاکر، عضو شورای ولایتی بلخ می‌گوید: اسنادی به دست دارد که نشان می‌دهد ۱۰۲ میل سلاح مختلف‌النوع به شمول کلاشینکوف، راکت، پیکا همراه با سایر تجهیزات نظامی، از قطعه خاص پولیس بلخ مفقود شده‌است.
کاکر همچنان گفت: این سلاح‌ها به مخالفین مسلح و یا زورمندان محلی به فروش رسیده‌است .
وی می‌افزاید: چندی قبل در ولسوالی چمتال، درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی، به شهادت یک سرباز امنیت ملی انجامید و جسد یک طالب با سلاحش نیز در محل باقی ماند.
بررسی‌ها نشان داد که سلاح مذکور مربوط به قطعه خاص پولیس بلخ بوده‌است .
شیرجان درانی، سخنگوی قومندانی امنیه بلخ می‌گوید: گزارشات کشفی قوماندانی امنیه نشان می‌دهد که ۵۶ میل سلاح همراه تجهیزات و مرمی، مربوط به قطعه خاص پولیس بلخ مفقود شده است.
وی گفت که موضوع از دو ماه قبل زیر بررسی قرار گرفت و بعد از تثبیت واقعه، معتمد دیپوی قطعه خاص پولیس و یک همکارش دستگیر و قضیه به سارنوالی محول شده‌است.
با این حال، آقای کاکر می‌گوید: با این‌که در گذشته از قضیه آگاهی داشت، اما به این دلیل موضوع را رسانه‌ای ساخته است که افرادی می‌خواهند تا ساتنمن میر علم ظاهری، معتمد قطعه خاص پولیس را از قید رها کرده و بجایش فرد دیگری را گناهکار معرفی کنند.
کاکر با این‌که از فرد خاصی نام نمی‌برد، ولی می‌گوید: پشت این قضیه افراد زورمند و وکلا می‌باشند.
به باور کاکر، بروز این واقعه، نشان‌دهنده ضعف مدیریت در قوماندانی امنیه بلخ است.
به باور وی، کسی که اسلحه و تجهیزات پولیس را می‌فروشد، خاین ملی می‌باشد و باید جزای خود را ببیند و نباید زمینه رهایی وی فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا