آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومت

سمنگانی: ظرفیت توزیع پاسپورت به ۱۰ هزار جلد در روز می‌رسد

خبرگزاری دید: معاون سخنگوی طا-لبان خبر داده که که ظرفیت توزیع پاسپورت به زودی به ۱۰ هزار جلد در روز افزایش می‌یابد.
انعام‌الله سمنگانی معاون سخنگوی طا-لبان در رشته‌توییتی به نقل از عالم‌گل حقانی رییس عمومی پاسپورت نوشته است که از تاریخ ۱۷ میزان سال جاری تا کنون نزدیک به ۱۱۵ هزار پاسپورت توزیع شده است.
او همچنین نوشته است که در حال حاضر در ۱۷ ولایت روند صدور پاسپورت ادامه دارد و روزانه در ولایات بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ جلد پاسپورت توزیع می‌شود و در ده ولایت دیگر نیز به‌زودی توزیع پاسپورت آغاز می‌شود.

سمنگانی در ادامه به نقل از حقانی نوشته است که در جریان نزدیک به دو ماه گذشته ۷۵ نفر از کمیشن‌کاران که از مردم پول می‌گرفتند، بازداشت شده‌اند. با این حال، او گفته است که تا کنون هیچ مقام اداره‌ پیشین در جریان بایومتریک بازداشت نشده است.
به‌ گفته‌ او، به ‌خاطر سهولت در روند توزیع پاسپورت در ولایات، شش روز هفته بین ولسوالی‌ها تقسیم‌بندی می‌شود و هر ولسوالی در نوبت از قبل تعیین‌شده مراجعه می‌کند.
سرپرست ریاست پاسپورت افزوده است که اداره‌ مرکزی پاسپورت با برخی مشکلات فنی مواجه شده بود که اکنون برخی از وسایل به کابل رسیده و باقی نیز در حال تکمیل شدن است.
از سویی هم، او به شایعات توقف روند صدور پاسپورت با لوگوی جمهوری پاسخ داده و گفته است که هنوز هم نزدیک به ۹۰۰ هزار جلد پاسپورت با همین لوگو را ذخیره دارند.
به‌ گفته‌ او، ۶۰۰ هزار جلد پاسپورت نیز با لوگوی جمهوری به تازگی چاپ شده و یک میلیون جلد دیگر آماده‌ چاپ است.
او تأکید کرده است که پس از ختم ۲.۵ میلیون پاسپورت با لوگوی جمهوری، در مورد تغییرات بعدی در پاسپورت تصمیم گرفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا