آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاست

سمیع حامد استعفا کرد

داکتر سمیع حامد مشاور رییس جمهور در امور نوآوری از سمتش استعفا و متن استعفایش را به رییس جمهور تقدیم کرده است. او دلیل استعفایش را اجرا نشدن طرح‌هایش خوانده و گفته که نمی‌خواهد فقط طراح باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری دید، داکتر سمیع حامد مشاور رییس جمهور در امور نوآوری، امروز دوشنبه(۸جدی) متنی را که در آن از سمتش استعفا داده، رسانه‌ای کرده است.

آقای حامد در این استعفانامه، با گلایه از رییس جمهور خواسته که با استعفایش موافقت کند. او افزوده که پیش از این نیز سه بار استعفا داده، ولی پذیرفته نشده است.
در این متن آمده: «اکنون با وجود آن که کارشناسان نوآوری دفتر ما به بهترین شکل آماده شده‌اند و ما چندین اختراع و نوآوری داشته‌ایم و خواسته‌ایم که پل ارتباط بین حکومت و مخترعان و نوآوران باشیم اما هنوز نه تنها هیچ گونه امکانی برای اجرای طرح‌ها ما مهیا نشده است که حتا فعالیت‌ها ما سبوتاژ می‌شوند. از آنجا که فکر می‌کنم امکان دارد حتا این استعفا نیز به شما مکتوبی نرسد؛ آن را از طریف شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنم».
داکتر حامد در بخشی از این استعفا گفته که نمی‌تواند در جایی کار کند که طرح باشد ولی امکاناتی برای اجرای آن در دست نباشد.
او همچنان افزوده که این استعفای نهایی‌اش است.
داکتر سمیع حامد از چهره‌های بارز فرهنگی کشور است که یک سال پیش از سوی رییس جمهور غنی به عنوان مشاور ریاست جمهوری گماشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا