آخرین اخبارجهانسیاست

سناتور امریکایی: بایدن حکم مرگ هزاران افغان را امضا کرد/از مسئولیت در قبال افغانستان شانه خالی می‌کند

سناتور جمهوری خواه امریکایی از جوبایدن رییس جمهور امریکا به خاطر خروج نیروها از افغانستان انتقاد کرده و گفته است که رییس‌ جمهور حکم مرگ هزاران افغان را که به ما کمک کردند امضا کرده.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه


به گزارش خبرگزاری دید: لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه امریکایی در ادامه انتقادها از عملکرد بایدن در خصوص افغانستان گفت، رییس‌ جمهور حکم مرگ هزاران افغان را که به ما کمک کردند امضا کرده و از مسئولیت در قبال افغانستان به قیمت به خطر انداختن امریکا شانه خالی می‌کند.
سناتور جمهوری‌خواه امریکایی روز سه‌شنبه از جو بایدن به این دلیل که هنوز هزاران متحد افغان امریکا در افغانستان هستند، در حالی که ایالات متحده برای تکمیل برنامه خروج از افغانستانِ تحت سلطه طالبان تلاش می‌کند، انتقاد کرد.
گراهام در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفته: رییس‌جمهور بایدن حکم مرگ هزاران افغان را که به ما کمک کردند امضا کرده است. او از مسئولیت در قبال افغانستان به قیمت به خطر انداختن امریکا شانه خالی می‌کند.
این در حالی است که قانونگذاران از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از بایدن خواسته‌اند مهلت مقرر خروج از افغانستان را که ۳۱ اگست است تمدید کند، اما رییس‌ جمهور امریکا گفته به برنامه فعلی پایبند است.
گراهام همچنان گفته است که آنچه او (بایدن) گفته این است که قصد دارد ۳۱ اگست افغانستان را ترک کند؛ زیرا طالبان به او گفته‌اند که باید خارج شود. هیچ راهی وجود ندارد که همه شهروندان امریکایی را بیرون بیاوریم. ما هزاران افغان را که در کنار ما جنگیدند پشت سر جا می‌گذاریم.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا