آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

سناتور امریکایی: شیوه خروج از افغانستان زمینه را برای تکرار ۱۱ سپتمبر مساعد کرده

خبرگزاری دید: لیندسی گراهام سناتور امریکایی گزارش دولت بایدن از خروج از افغانستان را «سفیدنمایی» خوانده و گفته این امر بذر تکرار ۱۱ سپتمبر دیگر را کاشته است.

به نقل از واشنگتن اگزمینر، لیندسی گراهام گزارش پسا-اقدام مربوط به خروج آشفته از افغانستان را به عنوان «سفیدنمایی سیاسی» محکوم کرد.

پنتاگون به تازگی خلاصه ۱۲ صفحه‌ای غیرمحرمانه خروج از افغانستان را منتشر کرد که بیشتر مقصر این آشفتگی‌ها را متوجه دولت ترامپ کرد.

گراهام پذیرفت که ترامپ تصمیماتی گرفت که با آن‌ها مخالف بود، اما هشدار داد که جو بایدن رییس جمهور امریکا بذر «یازده سپتمبر دیگر» را کاشت.

گراهام: من با برخی کارهایی که رییس جمهور ترامپ انجام داد مخالف بودم. اما او خارج نشد. این گزارش سفیدنمایی سیاسی از سوی دولت بایدن جهت سرزنش است.

وی افزوده است: [بایدن] ادعا می‌کند که ما همه تهدیدات تروریستی را در افغانستان ریشه‌کن کردیم. به همین دلیل او برای پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ خارج شد.

این در حالی است که جنرال مایکل کوریلا رییس فرماندهی مرکزی ایالات متحده ظهور داعش و القاعده را در افغانستان آنقدر شدید خوانده که ممکن در شش ماه آینده به امریکا و متحدانش حمله کند.

گراهام هشدار داده است: وقتی دولت بایدن به شما می‌گوید هیچ تروریستی در افغانستان وجود ندارد، آن‌ها دروغ می‌گویند.

به گفته وی، اگر سیاست‌ها را تغییر ندهیم، این فقط موضوع زمان است تا ۱۱ سپتمبر دیگر تکرار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا