آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانخبر های مهم

سناتور پاکستانی: تی تی پی برای تصرف مالاکند از خاک افغانستان تلاش می‌کند

ایمل ولی خان؛ سناتو پاکستانی مدعی شده است که تحریک طا-لبان پاکستان برای تصرف «مالاکند» از خاک افغانستان تلاش می‌کند.

ایمل ولی خان؛ سناتور پاکستانی و رئیس حزب «ملی عوامی» در گفتگو با اکسپرس تربیون اظهار داشت، تحریک طا-لبان پاکستان (تی.تی.پی) تلاش می‌کند تا کنترل منطقه «مالاکند» در ایالت خیبرپختونخوا را در اختیار بگیرد.

او گفت: بخش جنوبی ایالت خیبرپختونخوا به‌طور کامل تحت کنترل تحریک طا-لبان پاکستان قرار دارد و این گروه قرار است، کنترل خود بر بخش‌های شمالی این منطقه را نیز گسترش دهد.

سناتور پاکستانی همچنین مدعی شد: نیروی بزرگی از تی.تی.پی در ولایت نورستان در شمال شرق افغانستان نیز برای تحت کنترل درآوردن مالاکند آماده شده است.

ولی خان اظهار داشت: آینده ایالت خیبرپختونخوا تاریک است. هیچ قدرتی نمی‌تواند آتش تروریسم را در مرزها متوقف کند.

رئیس حزب ملی عوامی پاکستان تصریح کرد اعضای تحریک طا-لبان این کشور در شهرستان‌های جنوبی ایالت خیبرپختونخوا به طور آزادنه درحال آمدو شد هستند.

قابل یاد آوری است که پیش از این، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست طا-لبان در افغانستان  بارها تاکید کرده بود تحریک طا-لبان پاکستان هیچ پایگاهی در خاک افغانستان ندارد و به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد تا از خاک این کشورعلیه دیگر کشورها استفاده کند.

مجاهد همچنین تصریح کرده بود: مشکل تحریک طا-لبان پاکستان مربوط به پاکستان است، نه افغان‌ها و اگر آنها بخواهند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده کنند، ما اجازه آن را نمی‌دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا