آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

سنتکام: عملیات‌های ضد تروریزم در افغانستان ادامه می‌یابد

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) گفته است برخی از نیروهای امریکایی پس از خروج از افغانستان احتمالاً در منطقه باقی می‌مانند.


به نقل از نشنل، جنرال کنت مکنزی فرمانده سنتکام به تازگی گفته است که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، برخی آن‌ها در منطقه باقی خواهند ماند و این کشور عملیات‌های ضد تروریزم را در افغانستان ادامه خواهد داد.
جنرال مکنزی با بیان این که ایالات متحده توافق‌نامه‌ای با کشورهای همسایه برای استقرار نیرو ندارد، گفته که عملیات‌های ضدتروریزم در افغانستان ادامه خواهد یافت.
وی افزوده است: من در مورد اعتماد به طالبان شدیداً شک دارم … اما باید ببینیم که آن‌ها در اینجا چه کار خواهند کرد. اگر آن‌ها خواهان هر نوع شناخت بین‌المللی در آینده برای افغانستان هستند … مجبور خواهند بود توافقاتی را که انجام داده‌اند، حفظ کنند.
به گفته وی، پنتاگون در نظر دارد گزینه‌ها را در مورد حفظ حضور اطلاعاتی در یک کشور همسایه بررسی کند تا پس از خروج امکان مقابله با تهدید و نظارت وجود داشته باشد.
فرمانده سنتکام افزوده است: ما اکنون بیشتر در حال برنامه‌ریزی برای ادامه عملیات ضد تروریزم در منطقه هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که سازمان‌های خشن افراطی که برای حیات خود در مناطق داخل افغانستان می‌جنگند، تحت نظارت و فشار مداوم باقی بمانند.
مکنزی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در افغانستان گفته است: آرزوی این گروه‌ها برای راه‌اندازی حملات علیه ایالات متحده هنوز برطرف نشده است و هنوز در آن‌جا حضور دارند.
این سخنان را جنرال مکنزی در توضیحات خود به کانگرس بیان داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا