آخرین اخبارافغانستان

به ارزش ۸۲ میلیون دالر

سنگ تهداب یک پروژه بزرگ آبیاری در هرات گذاشته شد


پروژه کانال آبیاری قریه‌های، ده دراز، پنج میران، چناران که یکی از کانال یا جوی‌های که همیشه تحت تهدید سیلاب‌ها بوده روز گذشته، با حضور داشت مسئولان محلی هرات تهداب‌گذاری شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این پروژه از سوی وزارت انرژی و آب کشور و تلاش ریاست حوزه دریایی هریرود، ولایت هرات عملی و روز گذشته، تهداب‌گذاری شد.
این پروژه قادر خواهد بود تا هزاران جریب زمین زراعتی را آبیاری کند.
خلیل احمد شهید‌زاده نماینده مردم در پارلمان گفت: این پروژه موثریت چشم دید به مردم این قریه‌جات دارد که در زمان‌های گذشته در نبود آن ده‌ها باغ، زمین‌های زراعتی، در اثر سیلاب‌ها تخریب شده بود و حالا این امیدواری است که قریه‌جات دوباره احیا می‌شود و زمین‌های شان تحت کشت و کار و آبیاری قرار می‌گیرد.
در عین حال، یک‌تن از باشندگان قریه «ده دراز» از اعمار این کانال ابراز خرسندی کرده می‌گوید که در زمان سابق و در نبود این کانال زمین‌های زراعتی مردم قریه‌جات متذکره در خطر سیلاب‌ها قرار داشت و همه ساله خسارات زیاد را به مردم سه قریه جوار این کانال به بار می‌آورد که با اعمار این کانال این مشکلات مرفوع می‌شود، وی از این پروژه به‌گونه جدی حمایت کرده افزود که اهالی این قریه‌جات با تمام توان از پروژه، وسایل، و کارکنان آن حمایت می‌کنند.
گفتنی است که تمویل‌کننده این پروژه بانک جهانی است که قرار است طی مدت دو سال به بهره‌برداری سپرده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا