آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثگزارش

سه‌شنبه خونین؛ انفجارهای پیهم در غرب کابل ۲۶ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت

خبرگزاری دید: غرب شه کابل سه‌شنبه خونینی را تجربه کرد. منابع می‌گویند که در اثر انفجارهای پیهم در حوزه هجدهم شهر، دست کم ۲۶ دانش‌آموز کشته شده و نزدیک به ۵۰ تن دیگر زخم برداشت. رسانه‌های دولتی اما کشته شدن ۶ تن و زخم برداشتن ۱۱ تن را تایید کرده‌اند.


غرب شهر کابل امروز سه‌شنبه(۳۰ حمل) روز خونین و هولناکی را تجربه کرد. دو انفجار پیهم در مکتب عبدالرحیم شهید واقع دشت برچی، ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. منابع مردمی گفته‌اند که انفجارها هنگام رخصتی دانش‌آموزان صنف دوازدهم رخ داده است.
نجیب خان سر معلم مکتب «عبدالرحیم شهید» به خبرگزاری دید گفت: انفجار اول در ساعت اخیر درسی رخ داد و ما دانش‌‌آموزان را به آرامش دعوت کردیم.
نجیب خان می‌گوید که دقایق بعد از انفجار اول، زمانی که دانش‌آموزان برای خروج از مکتب جمع شده بودند انفجار دوم رخ داد که صدای بسیار مهیب داشت و در عین حال خانواده‌های دانش‌آموزان زن و مرد به ساحه انفجار آمدند و هر کس نام فرزندشان را صدا می‌کردند.


وی افزود که تلفات در حال افزایش است و دقیق معلوم نیست که چی تعداد کشته و چی تعداد زخمی شده‌ است.
از سوی دیگر، فتانه بیات از استادان مکتب عبدالرحیم شهید به خبرگزاری دید می‌گوید که انفجار دومی بسیار مهیب بود و در اثر آن تعداد زیادی از دانش آموزان کشته و زخمی شدند.
وی می‌گوید: من زمانی که به ساحه رویداد رسیدم طا-لبان به هیچ کسی اجازه رفتن به ساحه را نمی‌دادند، چون من کارت مکتب عبدالرحیم شهید را داشتم و نشان دادم بعدش طا-لبان اجازه عبور دادند.
بیات افزود که طا-لبان کمره‌های برخی از خبرنگاران را گرفته بودند و تلاش داشتند که ویدیوهای گرفته شده از رویداد را حذف کنند.


استاد باقر یکی دیگر از شاهدان عینی به خبرگزاری دید می‌گوید: زمانی که مردم برای اهدای خون به زخمیان این رویداد به شفاخانه محمد علی جناح مراجعه کردند با ممانعت مسئولان شفاخانه مواجه شدند و دلیل آن را نیز نگفته‌اند.
استاد باقر همچنان گفت که به طور تخمینی در این انفجارها ۲۰ الی ۳۰ نفر کشته و ۵۰ الی ۶۰ نفر زخمی شدند.
این در حالی است که شماری از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که در این انفجارها در غرب کابل ۲۶ تا ۳۰ تن کشته شده است.
با این همه، خالد زدران سخنگوی فرماندهی امنیه طا-لبان در کابل در توییتی گفته است که در دو انفجار جداگانه در لیسه «عبدالرحیم شهید»، به «هم‌وطنان شیعه» تلفات وارد شده است.
خبرگزاری دولتی باختر اما در توییتی به نقل از مقامات امنیتی، کشته شدن ۶ تن و زخم برداشتن ۱۱ تن را تایید کرده است.

نویسنده

رسول شهزاد- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا