آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

وزیر داخله:

سه تن در پیوند به ترور یما سیاوش بازداشت شده است

وزیر امور داخله می‌گوید که تاکنون سه تن در پیوند به قتل یما سیاوش مجری سابق تلویزیون طلوع و مشاور امور روابط عامه آمریت دفتر ریاست بانک مرکزی بازداشت شده و تحقیقات بیشتر در پیوند به این موضوع جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد مسعود اندرابی وزیر داخله و مسئولان در نشست کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها روز یکشنبه(۷جدی) بیان کرده است.
وزیر داخله افزوده است که با خانواده‌ یما سیاوش و مسئولان شماری از رسانه‌ها در این مورد جلسه داشته و جزئیات قتل سیاوش را با آنها در میان گذاشته است.
او همچنان گفته است که یک نفر در ارتباط به قتل الیاس داعی خبرنگار رادیو آزادی در هلمند بازداشت شده و تحقیقات از نزد وی جریان دارد. مسئولان ریاست امنیت ملی گفته‌اند که فرد بازداشت‌ شده عضو جبهه‌ شهری طالبان است.
به گفته‌ اندرابی، یک عضو گروه طالبان که در قتل رحمت‌الله نیکزاد رییس اتحادیه‌ خبرنگاران غزنی دست داشت، شناسایی شده،‌ اما هنوز بازداشت نشده است. قبلاً طالبان دست‌داشتن در قتل نیکزاد را رد کرده بودند.
وزیر داخله همچنان در نشست کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها، گفته است که تحقیقات در مورد «حادثه‌ی مشکوک از بین رفتن» فردین امینی گوینده‌ تلویزیون آریانانیوز جریان دارد.
آقای اندرابی افزوده که در پیوند به قتل فرشته کوهستانی فعال حقوق زنان و برادرش دو نفر و نیز در پیوند به قتل ملالی میوند گوینده‌ تلویزیون خصوصی انعکاس در ننگرهار دو نفر بازداشت شده‌ است.
پیشتر ریاست امنیت ملی گفته بود که در پیوند به قتل ملالی میوند یک عضو گروه داعش بازداشت شده است.
وزیر داخله در این نشست گفته است که این وزارت تیم‌های ویژه‌ای را برای پی‌گیری قضایای قتل خبرنگاران و فعالان مدنی و جلوگیری از تهدیدات بالقوه علیه آنان توظیف کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا