آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

دادستانی کل:

سه سناتور پیشین هر یک به ده سال زندان محکوم شدند

لیاقت‌الله بابکرخیل، محمد انور باشلیق و عظیم قویاش اعضای پیشین مجلس سنا به اتهام دریافت ۴۰ هزار دالر امریکایی رشوت، هر کدام به ده سال و یک ماه زندان محکوم به مجازات شدند.

به گزارش خبرگزاری دید، دادستانی کل کشور امروز شنبه(۱۸ دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این اعضای پیشین مجلس سنا از سوی دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری به‌ صورت غیابی محکوم به مجازات شده‌اند.
به نقل از خبرنامه، این دادگاه هر کدام آنان را علاوه بر ده سال و یک ماه زندان، به پرداخت ۴۰ هزار دالر امریکایی طور تضمین نیز محکوم به مجازات کرده است.
این سه سناتور به تاریخ ۷ جدی سال روان به اتهام اخذ رشوت در ولایت بلخ به ‌صورت «باالفعل» بازداشت شدند. فرهاد عظیمی والی بلخ در آن هنگام در یک نشست خبری اعلام کرد که افراد بازداشت‌ شده اعضای هیئتی بودند که برای بررسی ادارات عایداتی به بلخ آمده بودند.
به دنبال آن، دادستانی کل و ریاست عمومی امنیت ملی نیز در یک اعلامیه‌ مشترک اعلام کردند که این سه عضو مجلس سنا به اتهام اخذ ۴۰ هزار دالر امریکایی رشوت، به‌ گونه «باالفعل» بازداشت شدند.
رییس‌ جمهور اشرف غنی در پی بازداشت آنان، عضویت محمد انور باشلیق و لیاقت‌الله بابکرخیل را از اعضای انتصابی مجلس سنا لغو کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا