آخرین اخبارافغانستانصحت

سه میلیون دوز واکسین کرونا تا چند روز آینده به کشور می‌رسد

خبرگزاری دید: وزارت صحت عامه از رسیدن سه میلیون دوز واکسین کرونا تا هفته اول ماه جولای به کشور خبرداد. این مقدار واکسین از سوی ایالات متحده امریکا به افغانستان کمک شده است.

وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز شنبه (۵ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت که سرعت انتشار ویروس کرونا به دلیل رعایت نکات بهداشتی و تلاش‌های وقایوی کاهش یافته، اما افزود که هنوزهم میزان واقعات سیر صعودی دارد.

او تصریح کرد که بربنیاد آمارها، میزان انتشار ویروس کرونا در دوهفته اخیر در ولایت‌های کابل، قندهار، لوگر، کندز، نورستان، پکتیا، هلمند، لغمان، بغلان، پنجشیر، بادغیس و سرپل حالت افقی به خود گرفته است.

او در همین حال هشدار داد که هم اکنون سیر ویروس کرونا در ولایت‌های بامیان، جوزجان، تخار، فراه، پکتیکا، خوست، بدخشان، دایکندی، کاپیسا، کنر، بلخ، سمنگان، پروان، ننگرهار، زابل، نیمروز، غور و غزنی روبه افزایش است.

به گفته سرپرست وزارت صحت، سه میلیون دوز واکسین کرونا که ایالات متحده امریکا به افغانستان کمک کرده، قرار است در هفته اول ماه جولای به کشور انتقال یابد.

وی افزود که پس از انتقال این محموله واکسین، چند قشر اساسی آسیب پذیر به شمول تیم‌های اداری مکاتب و دانشگاه‌ها در اولویت دریافت این واکسین قرار خواهند گرفت.

او همچنان گفت: نتیجه آزمایش ۱۹ نمونه مثبت ویروس کرونا به هدف تشخیص نوعیت دلتا یا هندی آن که دو روز پیش از سوی متخصصین در لابراتوارهای مرکزی وزارت صحت عامه صورت گرفت، ۸ نمونه آن از نوع انگلیسی و ۱۱ مورد آن از نوع دلتا یا هندی تشخیص شده است که این بیانگر انتشار وسیع نوع دلتا در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا