آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سومین نشست شورای رهبری مصالحه به تعویق افتاد

سومین نشست شورای رهبری مصالحه به دلیل تکمیل نبودن کار کمیته‌های این شورا به تعویق افتاد.

سومین نشست شورای رهبری مصالحه به دلیل تکمیل نبودن کار کمیته‌های این شورا به تعویق افتاد.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان برگزاری این شورا تکمیل نبودن گزارش کمیته‌های موظف شورای رهبری مصالحه را دلیل اصلی به تعویق افتادن سومین نشست عنوان کرده می‌گویند، این نشست تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.
محمدعمر داوودزی سخنگوی شورای رهبری مصالحه، روز شنبه بیست‌وچهارم حمل در یک نشست خبری از به میان آمدن اختلاف نظرها در پیوند به تعداد و شخصیت اشتراک‌کنندگان میان اعضای رهبری این شورا و شماری از چهره‌های سیاسی خبر داد و گفت،‌ در دومین نشست شورای رهبری مصالحه تصمیم گرفته شد برای حل این اختلاف‌ها کمیته‌‌ مشترکی به رهبری عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت ایجاد شود.
با وجود آن هم، آقای داوودزی می‌گوید که این کمیته مشترک نتوانست کارش را تکمیل کند و به همین دلیل سومین جلسه‌ شورای رهبری مصالحه به تعویق افتاد.
با این حال، آقای داوودزی از برگزاری نشست بعدی این شورا جزئیات ارایه نکرد، اما گفت هر زمانی که گزارش کاری کمیته‌ مشترک این شورا تکمیل شود،‌ نشست بعدی شورای رهبری مصالحه برگزار خواهد شد.
این در حالی است که «شورای رهبری مصالحه» به دنبال فشارهای نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و هم‌چنان تشدید تلاش‌های مستقلانه احزاب و چهره‌های سیاسی برای گفت‌وگو با گروه طالبان ایجاد شد.
این شورا اما تاکنون موفق نشده «پیش‌نویس فهرست اعضای هیئت ملی گفت‌وگوکننده» و «خطوط سرخ دولت» برای مذاکره با گروه طالبان را مشخص کند.
شورای رهبری مصالحه پس از آن ایجاد شد که احزاب، چهره‌های سیاسی و زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان هیئت ۱۲ نفری حکومت را برای آغاز مذاکرات مستقیم با گروه طالبان بسنده ندانستند و از حکومت خواستند هیئت همه‌شمول و فراگیری را شکل دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا