آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

سویس سالانه ۳۵ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

وزارت مالیه با پخش خبرنامه‌ای از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سفیر سویس خبر می‌دهد که بر اساس این توافقنامه کشور سویس وعده سپرده که سالانه ۳۵ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، اکلیل حکیمی وزیر مالیه و توماس کولی سفیر سویس برای افغانستان دیروز سه شنبه (۱۵حوت) تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کرده‌اند که طی آن کشور سویس در زمینه پروژه‌های انکشافی سالانه به افغانستان ۳۵ میلیون دالر کمک خواهد کرد.
اکلیل حکیمی هنگام امضای این تفاهم‌نامه گفته است که این کمک‌ها براساس تعهدات کشور سویس در نشست بروکسل انجام شده است و کمک‌های آن کشور شامل بودجه ملی می‌گردد و در بخش‌های انکشافی، فنی و بشردوستانه به مصرف خواهد رسید.
حکیمی افزوده که هدف از امضاء این تفاهم‌نامه ایجاد چارچوب انکشافی به منظور تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور، همکاری‌های تخنیکی، کمک‌های بشردوستانه و تقویت همکاری‌های مالی است.
در همین حال، توماس کولی، سفیر سویس برای افغانستان گفته است:‌« کمک‌های ما به افغانستان طولانی مدت بوده و از دهه هفتاد بدین‌سو در افغانستان فعالیت داریم. کمک‌های ما عمدتاً در بخش‌های ملکی بوده و افغانستان را در سکتورهای زراعت، معارف، صحت عامه و توسعه اقتصادی و اجتماعی کمک مینماییم. این تفاهم‌نامه چارچوب حقوقی را برای همکاری‌های مشترک میان دو کشور تشکیل می‌دهد.»
گفتنی است که سویس از ۱۶ سال بدین‌سو ۵۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا