آخرین اخباراجتماعافغانستان

فرهنگیان و فعالان مدنی بلخ:

سکوت دولت در قبال کشتار غیرنظامیان«دردآور» است


در نهمین روز حادثه خونین «میرزاولنگ» فعالان مدنی و شورای ولایتی بلخ در یک گردهمایی، حوادث خونین اخیر در کشور را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، جمعی از فرهنگیان، فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی بلخ، با گردهمایی در مقر شورای ولایتی، سکوت دولت در قبال کشتار افراد غیرنظامی را دردآور دانستند.
عزیزالله منصوری، یکی از فرهنگیان سرپل حملات روزهای اخیر در کابل، هرات، تخار، ننگرهار و سرپل را مرتبط به هم دانسته و گفت: دولت در راستای برخورد منطقی و جلوگیری از این وقایع عمداً کوتاهی و اهمال می‌کند.
فدا محمد فرزام، استاد دانشگاه کشتار مردم میرزاولنگ را جنایت سازمان‌یافته عنوان کرده و گفت: دولت برای مبارزه با تروریزم و دهشت‌افکنی اراده قوی ندارد.
وی گفت: دولت در حمایت و همکاری با نیروهای خیزش مردمی کوتاهی می‌کند و برخی اوقات حتی مانع از اقدامات موثر آنان می‌شود.
وی تاکید کرد: بهتر است دولت به جای انتقام‌گیری بعد از رویدادها، قبل از سقوط مناطق با نیروهای مسلح مردمی همکاری و کمک کند.
از سوی دیگر، محمد افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ گفت: بی‌کفایتی حکومت روز به روز افزایش می‌یابد، ولی کشورهای بین‌المللی نظاره‌گر وقایع هستند، اما حلقاتی از درون و بیرون نظام تلاش دارند تا آتش جنگ در شمال شعله‌ور باشد.
در این همایش که از سوی نهاد “صدای جوانان عدالتخواه” راه‌اندازی شده بود حوادث خونین اخیر در میرزاولنگ، چاه آب تخار، ولایت ننگرهار و هرات تقبیح شده و از دولت خواسته شد تا جلو تکرار این وقایع را بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا