آخرین اخباراجتماعتحلیلجهان

سکوت معنادار داعش در فاجعه میانمار!

خبرهای تکان‌دهنده‌ای که این روزها، وجدان هر آدمی را جریحه‌دار می‌کند، پیرامون حمله وحشیانه ارتش بودایی میانمار است که در یکی از روستاهای آن کشور اتفاق افتاده و به گزارش برخی از رسانه‌ها، «بي‌محابا به همه از جمله زنان و كودكان شليك می‌کنند و خانه‌ها را به آتش می‌كشند؛ حتي يك كودك را هم تاهنوز زنده نگذاشته‌اند. همزمان تمامي مساجد اين مناطق را نيز به آتش كشيده‌اند. علاوه بر آن، حدود ۱۰ هزار نفر را هم  به سمت مرز بنگلادش فراری داده‌اند که تاکنون حدود سه هزار تن آنان موفق شده‌اند تا وارد خاک بنگلادش شوند.» ده ماه پیش نیز چنین واقعه‌ای رخ داد و بیش از سه هزار تن آنان به بنگلادش پناهنده شده بودند. اکنون، مرزبانان بنگلادشي راه را بر ديگر آواره‌گان بسته‌اند و دولت اين كشور اعلام كرده است که ديگر توانايي پذيرش آواره‌گان بيش‌تر از این را ندارد.

اکنون وضعیت به گونه‌ای است که مسلمانان میانمار که در «روهينگيا» زندگی می‌کنند و  قرباني پاك‌سازي قوميتي شده‌اند، به گفته «بی بی سی»، لقب «نخواستنی‌ترین مردم جهان» را گرفته‌اند و حتا با وجود این‌که جمعيتي حدود يك ميليون و ۳۰۰ هزار نفر دارند، دولت ميانمار آن‌ها را به رسميت نمی‌شناسند و براي آنها هیچ‌گونه حق و حقوق شهروندي قایل نيستند؛ زیرا آن‌ها را مهاجران غيرقانوني «بنگالي» دانسته و در كمپ‌ها و روستاهاي بدون امكانات و به دور از مناطق شهري نگهداری می‌کنند.

با وجود همه هشدارهایی که از سوی نهادهاي بين‌المللي و برخی از کشورهای غربی، از جمله بریتانیا، نسبت به هدف اصلي دولت ميانمار براي «پاك‌سازي قوميتي» اقليت مسلمانان روهينگيا داده شده بود، اما سران کشورهای مرتجع عربی و گروه‌های دهشت‌افکنی که به نام اسلام و برپایی «دولت اسلامی» و «امارت اسلامی» سرهای زیادی از مسلمانان را از تن آنان جدا کرد و آنان را به فجیع‌ترین وضعیت به قتل رساندند، در سکوت مرگ‌باری به سر می‌برند… گویا کسانی به نام مسلمانان میانمار در گوشه‌ای از این کره خاکی وجود ندارند.

ملت‌های مسلمان، و تعداد انگشت‌شماری از سران کشورهای اسلامی، نسبت به این قضایا سکوت نکرده و به هر طریق ممکن، ابراز همدردی و غم‌شریکی کرده‌اند.

سران کشورهای اسلامی و رهبران گروه‌های دهشت‌افکن به ظاهر اسلامی، باید خجالت بکشند که به جای آن‌ها، یک کشیش مسیحی با مسلمانان هم‌کیش آنان، ابراز همدردی و غم‌شریکی می‌کند؛ چنانکه روز گذشته، پاپ فرانسيس، رهبر كاتوليك‌هاي جهان نسبت به این  كشتار هولناک و وحشیانه واکنش نشان داده و با آنان همدردی کرده است! اما این رجاله‌های بی‌غیرت، لب از لب نگشوده و با بی‌شرمی تمام، سکوت معنا‌داری اختیار کرده‌اند. اینجاست که مسلمانان جهان به وضوح درک می‌کنند که سکوت داعیه‌داران دولت اسلامی(داعش) و سران حکومت‌های مرتجع عربی، در قضیه کشتار مسلمانان میانمار، به معنای همکاری همه‌جانبه آنان با بودائیان میانمار است. اگر داعش و دیگر گروه‌های دهشت‌افکن از بریده شدن سر انسان‌ها لذت نمی‌برند، چرا برای نجات جان مسلمانان میانمار که از کشته‌های شان پشته‌ها درست شده است، کاری نمی‌کنند؟ دلیل آن این است که از نظر آنان، نه تنها مسلمانان میانمار،‌ بلکه تمام مسلمانان جهان تا زمانی که از نو مسلمان نشده‌اند و شهادتین بر لبان خود جاری نکرده‌اند، مستوجب قتل‌اند و نباید از دم تیغ و ساطور آنان در امان بمانند… اکنون که ارتش بودایی میانمار، مانند خود آنان، به جان مسلمانان افتاده و انسان‌ها را بی‌رحمانه از دم تیغ و ساطور می‌گذرانند و حتا کودکان شان را زنده زنده در آتش می‌سوزانند، کار را بر آن‌ها آسان‌تر کرده‌اند. پس با خاطری آسوده، همدست قاتلان شده و از قتل و کشتار و نسل‌کشی مسلمانان، لذت فراوان می‌برند…

سید اسماعیل هاشمی- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا