آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

نبیل:

سیاست افغانستان امروزی کاملا مافیایی شده است/ تعیین والی‌ها راه حل نیست

رحمت‌الله نبیل نامزد دسته انتخاباتی امنیت و عدالت در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات و برنده شدن اشرف غنی می‌گوید که سیاست در فغانستان مافیایی شده است، ولی تاکید می‌کند که تعیین کردن والی برای ولایات مختلف راه حل نیست.

رحمت‌الله نبیل نامزد دسته انتخاباتی امنیت و عدالت در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات و برنده شدن اشرف غنی می‌گوید که سیاست در فغانستان مافیایی شده است، ولی تاکید می‌کند که تعیین کردن والی برای ولایات مختلف راه حل نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل نامزد ریاست جمهوری امروز چهار شنبه (۳۰ دلو) درکنفرانس مطبوعاتی وضعیت افغانستان را نگران کننده خواند و سیاست کشور را مافیایی دانست وگفت : افغانستان به سوی بی‌ثباتی درحرکت است و عامل آن رهبران افغانستان است.
آقای نبیل گفت: رهبران خود خواه افغانستان را به بحران می‌کشانند تا وضعیت رو به راه نشود نتیجه انتخابات برای تیم امنیت و عدالت پذیرفتنی نیست.
رحمت‌الله نبیل تاکید می‌کند که تعیین کردن والی برای ولایات مختلف راه حل نیست و اکنون زمان قربانی کردن رسیده و با کار سیاسی و سازمان یافته دیگران را نیز وادار به قربانی دادن می‌کنیم.
به باور آقای نبیل، سیاست در افغانستان کاملاً مافیایی شده و هر بار یک حلقه مریض می‌آید و تمام دستاوردهای چهل ساله ما را نادیده می‌گیرد.
آقای نبیل روز اعلام نتیجه نهایی انتخابات را مرگ دموکراسی و مردمسالاری عنوان نموده و آغازی دانست برای مشکلات امنیتی و نا هنجاری های اجتماعی گسترده در کشور.
او با گفتن این که تاریخ در مورد برخی‌ها قضاوت خواهد کرد، از راه حلی به نام حکومت مصالحه ملی برای برون‌رفت از بحران کنونی ارائه کرد.
نبیل: داکتر صاحب اشرف غنی، داکتر صاحب عبدالله و طالبان از ادعاهای شان بگذرند و هرچه زودتر مذاکرات میان‌افغانی آغاز شود. طالبان نیز از جنگ دست بکشند و حکومت زیر نام حکومت مصالحه ملی ایجاد شود.
به گفته آقای نبیل، نباید هیچ یک از رهبران و مقامات حکومت کنونی در این شورا نباشد و بگذارند که جونانان نیز چانسی برای سیاست داشته باشند.
پیش از این نیز رحمت‌الله نبیل با ارائه طرحی به عنوان طرح مصالحه ملی گفته بود که در این حکومت بیشتر به جوانان فرصت داده خواهد شد.
هیچکس را قبول نداریم ما مردم افغانستان بخاطر چند دوزد وتقلب کار نمیگزاریم کشور مان به بحران برود.
پیام ما به سازمان های جهانی اینست که ما نتیجه انتخابات را قبول نداریم حکومت تقلبی برای دسته انتخاباتی امنیت عدالت پذیرفتنی نیست انتخابات را باطل اعلام می‌کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا