آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

سیاست امریکا نسبت به افغانستان؛ بایدن امروز سخنرانی می‌کند

کاخ سفید می‌گوید که رییس جمهور بایدن امروز سخنرانی اصلی در باره سیاست امریکا نسبت به افغانستان و آخرین جزئیات از کاهش نیروهای امریکایی ارایه می‌کند.


به گزارش خبرگزاری دید، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید به تازگی گفته است که جو بایدن رییس جمهور امریکا قرار است امروز پنجشنبه(۱۷ سرطان) پس از دیدار با تیم امنیتی خود، سخنرانی مهمی در مورد سیاست امریکا نسبت به افغانستان و آخرین جزئیات از خروج نیروها ارایه کند.
جن ساکی: رییس جمهور بایدن با تیم امنیت ملی خود دیدار می‌کند تا آخرین جزئیات دوره‌ای از پیشرفت کاهش نظامیان از افغانستان دریافت کند. فردا بعد از ظهر، رییس جمهور در مورد ادامه تلاش‌های خروج و کمک‌های امنیتی و بشردوستانه به نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم افغانستان سخنرانی می‌کند.
سخنگوی کاخ سفید افزوده است که یکی از دلایلی که رییس جمهور تصمیم به خروج از افغانستان گرفت، این بود که هیچ‌ راه‌حل نظامی برای جنگ ۲۰ ساله وجود ندارد.
وی با یادآوری سفر هیئت افغانستان به رهبری رییس جمهور غنی به واشنگتن و تداوم کمک‌های بشردوستانه و امنیتی، بیان داشته است که امریکا به حضور دیپلماتیک خود در کابل ادامه می‌دهد.
از سویی هم، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که کشورش از گفت‌وگوها با طالبان به میزبانی ایران آگاه است.
ند پرایس: البته، ما آگاه هستیم که ایران از نشست بین طالبان و جمهوری اسلامی میزبانی کرده است. تیم‌های مذاکره‌کننده، این چیزی است که ما همیشه گفته‌ایم که همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه، در آینده افغانستان سهم دارند. آن‌ها باید از نفوذ خود به روش‌های مثبت، به روش‌های سازنده، به روش‌هایی که باعث ایجاد صلح شود، به روش‌هایی که از مردم افغانستان حمایت شود، استفاده کنند.
به گفته وی، اجماع منطقه‌ای به حمایت از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان برای صلح پایدار مهم است و هر قدرتی که از طریق زور و با سلاح بر افغانستان مسلط شود، مشروعیت و حمایت جامعه جهانی را نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزوده است که ایالات متحده از تلاش‌های جاری در دوحه حمایت می‌کند تا در نهایت با برقراری صلح عادلانه و پایدار و آتش‌بس جامع، خشونت‌ها خاتمه یابد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا