آخرین اخبارجهانسیاست

رییس جمهور ایران:

سیاست تعامل با همسایگان اولویت ما است/ امام خمینی منادی وحدت امت اسلامی بود

خبرگزاری دید: رییس جمهور ایران در مراسم شب درگذشت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت که سیاست تعامل با همسایگان در اولویت دولت او قرار دارد. او همچنان گفت که امام خمینی بنیانگذار وحدت امت اسلامی بود.

به نقل از فارس، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به مناسبت سی و چهارمین سالگرد درگذشت امام خمینی در باره شخصیت او سخن زد و گفت که ثمره تلاش‌ها او بیداری ملت‌های اسلامی در برابر جریان‌های استکباری است.

رییسی بیان کرد: امام مرد خدا بود و تمام موفقیت‌های او به خاطر این بود که او مرد خدا بود، اگر بخواهیم یک تعریفی از امام بیان کنیم، که تمام مبانی فلسفی و کلامی و اعتقادی به این جمله بستگی دارد و آن سنگ زیر بنای اندیشه امام است، عالم در محضر خداست.

آقای رییسی با اشاره به اینکه امام، امام تحول بود، بیان کرد: امام نگاه تحولی به دین و کارکردهای دین داشت، به عنوان اینکه دین می تواند جامعه را اداره کند، دین نه به عنوان یک رفتار فردی، بلکه به عنوان یک برنامه‌ای برای اداره جامعه.

وی بیان کرد: از جلوه‌های سیره امام پیوند بین سیاسیت و دیانت بود، اگر ما یاد می‌کنیم از نظم جهانی، بدانیم یکی از این وجه‌های نظم جهانی جمهوری اسلامی است، آمریکا امروز روبه افول است.

رییسی گفت: امت اسلامی می‌تواند امت یکپارچه‌ای بشود، اولین عنصر امت هدفدار بودن و دومین، حرکت امت و سومین، عنصر پویایی و چهارمین عنصر یک امت، امام امت است.

رییس جمهور ایران گفت: بارها اعلام کردیم که هر کشوری که بخواهد با ما در ارتباط باشد آمادگی تعامل را داریم، اما کشورهایی که بخواهند در مقابل ما ایستادگی کنند ما در مقابل آنها مقاوم خواهیم بود. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا