آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سیاست خارجی افغانستان با جهان اقتصاد محور ‌می‌شود

وزارت امور خارجه کشور روی بسته اصلاحلاتی کار می‌کند و پس از تکمیل شدن آن، اصلاحات بنیادی در این وزارت صورت خواهد گرفت. بر بنیاد این بسته اصلاحی، روابط افغانستان با جهان اقتصاد محور خواهد شد.

وزارت امور خارجه کشور روی بسته اصلاحلاتی کار می‌کند و پس از تکمیل شدن آن، اصلاحات بنیادی در این وزارت صورت خواهد گرفت. بر بنیاد این بسته اصلاحی، روابط افغانستان با جهان اقتصاد محور خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، گران هیواد سخنگوی وزارت خارجه که امروز سه‌شنبه(۵قوس) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت: «وزارت امور خارجه به اساس ارزیابی‌های همه جانبه، روی یک بسته اصلاحاتی کار می‌کند که این بسته به تمامی نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در بیرون از کشور فرستاده شده و پس از نهایی شدن ارزیابی‌ها، بسته اصلاحاتی اعلام می‌شود.»
هیواد همچنان گفت که بسته اصلاحاتی در عرصه تحلیل، تصحیح و بروز رسانیدن دکتورین سیاست خارجی، قوانین و مقررات، لوایح، تشکیل وزارت امورخارجه و اصلاحات کدری خواهد بود.
او گفت که عمده‌ترین بخش در این بسته اصلاحاتی، اقتصاد محور شدن دیپلوماسی سیاست خارجی افغانستان با جهان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد هدف این برنامه این است تا با در نظر داشت قوانین اقتصادی و حمایت اقتصادی کشورها از افغانستان، روابط اقتصادی افغانستان با جهان اقتصاد محور گردد.
او همچنان گفت که دولت در نظر دارد تا افغانستان را به عنوان نقطه وصل کشورهای منطقه به ویژه آسیای مرکزی با آسیای جنوبی، تبدیل کند. به همین اساس وزارت خارجه باید در سیاست دکتورین خارجی، اصلاحات و ظرفیت سازی را انجام بدهد تا کسانی که از افغانستان در بیرون از کشور نمایند‌گی می‌کنند، ظرفیت این را داشته باشند که برای افغانستان بازاریابی نمایند.
هیواد همچنان از برگزاری نشست «پروسه استانبول» خبر داده گفت که قرار است این نشست به تاریخ نهم ماه دسمبر(۱۲ روز بعد)، در شهر استانبول ترکیه برگزار شود و در آن محمد اشرف‌غنی، رییس جمهور کشور اشتراک وسخنرانی خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت ۵ تن از سفیران و معاونان سفیران افغانستان که به اساس لوایح رسماً زمان کارشان ختم شده بود، برای شان اطلاع داده شد که به کشور برگردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا