آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

عمران خان:

سیاست عمق استراتژیک پاکستان نسبت به افغانستان تغییر کرده است

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان گفته است که سیاست عمق استراتژیک این کشور نسبت به افغانستان تغییر کرده و اسلام‌آباد نباید در امور افغانستان مداخله کند.


به گزارش خبرگزاری دید، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای با رویترز اذعان کرده است که اسلام‌آباد نباید در امور افغانستان مداخله کند و خواهان توافق سیاسی پیش از خروج نیروهای خارجی از این کشور است.
عمران خان با بیان این که سیاست عمق استراتژیک پاکستان نسبت به افغانستان تغییر کرده، گفته است که پاکستان باید با هر حکومتی که از سوی مردم در این کشور انتخاب می‌شود، کنار بیاید و همکاری کند.
وی افزوده است که کشورش به دنبال حل‌وفصل مسئله افغانستان پیش از خروج نیروهای خارجی است تا از بروز جنگ داخلی در همسایگی شرقی خود جلوگیری کند.
به گفته عمران خان، تمام مردم پاکستان در حال حاضر با ترس زندگی می‌کنند و من حالا از طرف خودم اطمینان می‌دهم که ما می‌توانیم مشکلات سیاسی را قبل از رفتن نیروهای امریکایی حل کنیم.
نخست‌وزیر پاکستان در ادامه بیان داشته که همه چیز تا اندازه زیادی به زلمی خلیلزاد، پاکستان و افغانستان بستگی دارد تا توافق سیاسی به دست آید و خونریزی متوقف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا