آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

رییس جمهور غنی:

سیاسیون افغانستان در روند صلح اجماع دارند

رییس جمهور اشرف غنی در دیدار با خلیلزاد در حالی که داکتر عبدالله رییس شورای مصالحه ملی و حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نیز حضور داشته‌اند، گفته که اکنون برای رسیدن به صلح تمام اقشار سیاسی کشور متحد و یک پارچه هستند.


به نقل از ارگ، محمد اشرف غنی با داکتر زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در خصوص صلح افغانستان، در حالی که داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نیز حضور داشتند، دیدار نمود.
در این دیدار که عصر امروز در ارگ انجام شد، در خصوص اقدامات بعدی در پروسۀ صلح، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
داکتر زلمی خلیلزاد در مورد جزئیات سفرهای اخیرش به کشورهای پاکستان و قطر به خاطر پروسۀ صلح افغانستان، معلومات ارائه کرده، گفت: تلاش ایالات متحدۀ امریکا این است که با استفاده از فرصت بدست آمده، صلح پایدار در افغانستان برقرار گردد.
هر دو جانب بر ادامۀ کاهش خشونت و یا آتش بس اعلام ناشده به خاطر آغاز مذاکرات مستقیم تاکید ورزیدند و داکتر خلیلزاد گفت که کشورهای منطقه و جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی آماده‌اند تا از تلاش‌های افغانستان برای برقراری صلح حمایت کنند.
داکتر زلمی خلیلزاد گفت که من پیام ایالات متحدۀ امریکا را آورده‌ام که از اقدامات شجاعانه و دشوار حکومت افغانستان در روند رهایی زندانیان طالبان که برای صلح صورت گرفته است، سپاسگزاری کنم.
رییس جمهور غنی گفت که حکومت و سیاسیون افغانستان اجماع سیاسی دارند و به یک صدا از جمهوریت دفاع کرده و متعهد به ختم جنگ و تامین صلح پایدار و باعزت در افغانستان هستند.
وی افزود: از اینکه جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دوست از پروسۀ صلح افغانستان حمایت می‌کنند، سپاسگزار هستیم.
رییس جمهور با تاکید گفت که صلح و امنیت در افغانستان باعث صلح و انکشاف اقتصادی منطقه نیز می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا