آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سپنتا:

سیاسیون کشور با حضور اطلاعاتی امریکا مخالفت کنند

مشاور سابق امنیت ملی کشور اعلام کرد که امریکا از طریق معاملات پنهانی تحت عنوان توافق صلح به دنبال حضور اطلاعاتی و ادامه جنگ در افغانستان است.

مشاور سابق امنیت ملی کشور اعلام کرد که امریکا از طریق معاملات پنهانی تحت عنوان توافق صلح به دنبال حضور اطلاعاتی و ادامه جنگ در افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، رنگین دادفر سپنتا مشاور سابق امنیت ملی از رهبران سیاسی کشور خواسته است تا با تقویت حضور اطلاعاتی امریکا در افغانستان مخالفت کنند.
وی خاطرنشان کرده است که امریکا می‌خواهد تا یک مرکز اطلاعاتی بزرگ همراه با نیروهای ویژه عملیاتی را در افغانستان ایجاد کند تا در مواقعی که اهداف امریکا مورد تهدید قرار می‌گیرد وارد عمل شوند.
سپنتا تصریح کرد که این مرکز اطلاعاتی در راستای تامین امنیت در افغانستان نیست بلکه برای اهداف امریکا و پاکستان و ادامه بازی‌های اطلاعاتی دو کشور در افغانستان ایجاد می‌شود.
وی افزود: امریکا در سال‌های متمادی به شکل غیرقانونی جنگ افغانستان را ادامه خواهد داد و در این راستا برای معامله پنهانی با طالبان تلاش می‌کند.
مشاور سابق امنیت ملی کشور هشدار داده است که این کار باعث افزایش رقابت‌های منطقه‌ای در افغانستان خواهد شد و جنگ‌های بی‌پایانی را در کشور به همراه خواهد داشت.
کارشناسان بر این باورند که عدم شفافیت مذاکرات امریکا با طالبان باعث شده است تا تردیدها درباره اینکه آیا امریکا واقعاً به دنبال برقراری صلح در افغانستان است افزایش یابد.
کشورهای منطقه، رهبران سیاسی و حتی دولت وحدت ملی از برنامه‌های امریکا پس از توافق صلح با طالبان آگهی ندارند که این موضوع نگرانی‌هایی جدی را درباره قصد و نیت واقعی امریکا برانگیخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا