اسلایدشوافغانستان

سید انور سادات: مارشال فهیم برای وحدت و اتفاق مردم تلاش کرد

از سومین سالگرد در گذشت مارشال محمد قسیم فهیم در ولایت فاری با حضور اقشار مختلف مردم تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری دید، امروز پنج‌شنبه (۱۹ حوت) از سومین سال در گذشت مارشال محمد قسیم فهیم، با حضور مسوولان محلی، علما، فعالان مدنی، فرماندهان جهادی، بزرگان و شهروندان شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب تجلیل شد.
سید انور سادات، والی فاریاب در این مراسم گفت که باید اهمیت و ارزش مبارزات شخصیت‌های بزرگ ملی کشور که برای دفاع از وطن و ریشه‌کن کردن تروریزم مبارزه کرده‌‌اند را بدانیم.
وی افزود که یاد و خاطره شخصیت‌های ملی که در ساختار کشور زحمت کشیده و نیک اندیشدند و فداکاری کردند، به نسل‌های آینده انتقال داده شود.
آقای سادات از مردم فاریاب خواست تا راه ابر مرد تاریخ، مارشال فهیم را که برای وحدت، اتفاق و همدیگرپذیری میان اقشار مختلف مردم تلاش کرد، ادامه بدهند.
مولوی اسداالله جمالی، رییس کمیته صلح فاریاب گفت که مارشال فهیم یک فرمانده چوکی‌نشین نبود، بلکه مرد سنگر و مبارزه بود و در برابر هیچ قدرتی سر خود را تسلیم نکرد.
وی افزود که مارشال فهیم به یک ولایت یا قوم ارتباط نداشت بلکه متعلق به همه مردم افغانستان بود. وی جوانی خود را برای نجات مردم، حاکمیت قران و آزادی وطن سپری کرد.
با این همه سایر سخنرانان این مراسم گفتند که مردم باید راه شخصیت‌های ملی کشور را ادامه داده و وحدت خود را برای تامین امنیت در کشور حفظ کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا