آخرین اخبارجهان

سید حسن نصرالله: پیروزی بزرگ نزدیک است


رهبر حزب الله لبنان، روز گذشته در یک صبحت تلویزیونی‌اش گفت که نیروهای حزب‌الله در جنگ با داعش، پیشروی‌های عمده‌ای داشته‌اند‌. او همچنان گفت که «پیروزی بزرگ» نزدیک است.
به نقل از یورونیوز، سیدحسن نصرالله، روز گذشته طی سخنانی در تلویزیون این کشور اعلام کرد که نیروهای حزب‌الله در جریان عملیات مشترکی با ارتش سوریه، بخش قابل توجهی از سرزمین‌های تحت کنترل داعش در خاک سوریه و در نزدیکی مرز لبنان را آزاد کرده‌اند.
سید حسن نصرالله اعلام کرد که ۲۷۰ کیلومتر مربع از سرزمین‌های تحت کنترل داعش به طور کامل آزاد شده و حدود ۴۰ کیلومتر مربع هنوز همچنان تحت کنترل نیروهای داعش است.
در حال حاضر، ستیزه‌جویان داعش در منطقه‌ای به وسعت شصت کیلومتر(۲۰ کیلومتر در خاک لبنان و ۴۰ کیلومتر در خاک سوریه) به محاصره درآمده‌اند و هم‌اکنون نیروهای حزب‌الله از نواحی غربی و ارتش لبنان به طور مستقل از نواحی شرقی و شمال‌شرق، مواضع داعش را هدف قرار داده‌اند.
گفتنی است که حزب‌الله لبنان، طی یک ماه گذشته درگیر نبرد سنگینی با نیروهای داعش برای آزادسازی و پاکسازی ارتفاعات مرزی، بویژه در مناطق عرسال و قلمون در دو سوی مرز لبنان و سوریه بودند.
سید حسن نصرالله همچنان افزوده است که همزمان با این پیشروی‌ها، مذاکرات صلح با نیروهای داعش نیز آغاز شده است، اما به زودی «پیروزی بزرگ» محقق خواهد شد.
او افزود که نخستین شرط برای رسیدن به هرگونه توافقی در این مذاکرات، آزادسازی سربازان لبنانی و بازگرداندن آن‌ها نزد خانواده‌های‌شان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا