آخرین اخبارافغانستان

سید علی کاظمی: پرونده ترور شهید کاظمی در یک محکمه بین‌المللی دنبال می‌شود


از دهمین سالیاد شهادت سید مصطفی کاظمی رییس کمیسیون اقتصادی پارلمان کشور و وزیر اسبق تجارت و دیگر شهدای حادثه بغلان، طی یک محفل با شکوه با حضور سید علی کاظمی برادر شهید کاظمی، مقامات بلند رتبه دولتی و سایر شخصیت‌های بانفوذ و مردم در ولایت هرات بزرگداشت شد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید ضیاالدین کاظمی مسئول دفتر شورای ولایتی حزب اقتدار ملی افغانستان در هرات، به نمایندگی از ستاد برگزاری این مراسم از حکومت افغانستان خواست تا در قبال پرونده ترور شهید کاظمی بی‌توجه نبوده و این مسئله را بررسی کند.
از سویی‎هم، سید علی کاظمی رییس شورای مرکزی حزب اقتدار ملی افغانستان، نماینده مردم کابل در پارلمان و برادر شهید کاظمی، ضمن قدردانی از ستاد برگزاری مراسم، شهید سید مصطفی کاظمی را یکی از افراد بسیار موثر در سیاست‌گذاری نوین افغانستان خواند.
وی از فعالیت‌های مهم و اساسی شهید کاظمی در عرصه‌های مختلف کشور یادآوردی کرد.
آقای کاظمی از پی‌گیری پرونده شهادت کاظمی که توسط حکومت افغانستان مختومه اعلان شده است، نیز خبر داد.
او گفت: «در حادثه بغلان شک و تردیدهای بسیار زیاد وجود دارد و از مرکز بغلان تا کارخانه قند، هیئت اقتصادی بزرگ کشور فقط با یک موتر پولیس همراهی می‌شد.»
موصوف تصریح کرد که ما از روی ناچاری با وجودی که در کشور خود سیستم عدلی داریم، پرونده ترور شهید کاظمی را در یک محکمه بین‌المللی به نام «آی سی سی» دنبال می‌کنیم.
شهید سید مصطفا کاظمی رییس کمسیون اقتصادی پارلمان، در ۱۰ عقرب سال ۱۳۸۶ خورشیدی زمانی که برای بازدید از کارخانه تولید قند در بغلان به سر می‎برد، همراه با ۱۰ نماینده دیگر مجلس ترور شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا