آخرین اخباراسلایدشوجهان

کرونا در جهان؛

سیر صعودی واقعات در اسپانیا و آمار ۲۰ هزاری قربانیان در امریکا

بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۸ هزار نفر را در جهان گرفته و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز تا صبح روز یکشنبه ۲۴ حمل ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۸ هزار نفر را در جهان گرفته و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز تا صبح روز یکشنبه ۲۴ حمل ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
به نقل از یورونیوز، بیماری همه گیر کرونا در سراسر جهان، کشورها را با چالش‌های جدی مواجه کرده، اقتصادها را متوقف ساخته و هنوز چشم انداز آینده آن معلوم نیست که چه وقت تمام خواهد شد.
تولید کیت‌ تشخیص سریع کرونا در ایران


وزارت بهداشت ایران از تولید کیت‌های تست شناسایی انتی‌بادی کووید- ۱۹ و تشخیص سریع کرونا خبر داد و اعلام کرد که این کیت‌ها به زودی در دسترس قرار می‌گیرند. کیانوش جهانپور،‌ سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا با اعلام این خبر یادآور شد که در فقدان دارو و واکسن قطعی برای مهار بحران کنونی،‌ روش‌های تشخیص سریع ابتلا به ویروس و وجود انتی بادی کووید- ۱۹ در بدن افراد اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند را تسهیل خواهد کرد.


بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی دولت و با جان باختن ۱۱۷ نفر از شهروندان ایران در ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا به ۴ هزار و ۴۷۴ نفر و شمار مبتلایان به ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.
به گفته وزارت بهداشت ایران، نزدیک به ۴۴ هزار نفر نیز از چنگال ویروس کرونا نجات و بهبود یافته اند.
شمار مبتلایان در افغانستان به بیش از ۶۰۰ نفر رسید
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزیر صحت‌عامه افغانستان، تاکنون ۶۰۷ شهروند کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان ۱۸ تن جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند. دولت روز شنبه اعلام کرد که کابل،‌ پایتخت را در قرنطینه قرار می‌دهد.
بر اساس این تصمیم ورود وسایل حمل و نقل به کابل و نیز خروج مسافران از این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.
ویروس کرونا تاکنون به بیش از ۲۵ ولایت سرایت کرده است.
به نقل از وزارت صحت افغانستان، ۵۲ مورد تازه ابتلاء به «ویروس کرونا در ۲۴ گذشته در ولایت‌های کابل (۲۸)، قندهار (۸)، هرات (۷)، بلخ (۴)، بامیان (۲)، ننگرهار (۱)، هلمند (۱) و پکتیا (۱)، ثبت شده‌ است».
رییس جمهور آلمان: همه‌گیری ویروس کرونا آزمونی برای بشریت است
رییس جمهوری آلمان از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان به عنوان نوعی «تست بشریت» نام برد و بر خلاف دیگر رهبران جهان مقابله با انتشار این ویروس را یک «جنگ» توصیف نکرد.
شمار قربانیان ویروس کرونا در امریکا از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد
شمار قربانیان ویروس کرونا در امریکا از ۲۰ هزار نفر گذشت تا بدین ترتیب این کشور از لحاظ ثبت موارد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بالاتر از ایتالیا و در جایگاه نخست جهان قرار گیرد. بر اساس آخرین آمار ثبت شده در پایگاه داده‌های دانشگاه جان هاپکینز که به طور منظم روزآمد می‌شود، ۲۰ هزار و ۶۰۸ نفر تاکنون به دلیل به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ایالات متحده امریکا جان باخته‌اند. امریکا که رکورد بیشترین میزان مرگ و میر روزانه ناشی از این بیماری را نیز به نام خود ثبت کرده تاکنون بیش از ۵۳۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را در میان شهروندان خود شناسایی کرده است.
دولت هند گسترده‌ترین قرنطینه جهان را دو هفته دیگر تمدید می‌کند
سروزیران ایالت‌های هند پس از گفت‌وگوی آنلاین با نارندرا مودی نخست وزیر، از تمدید دو هفته‌ای قرنطینه در شبه قاره هند خبر می‌دهند. آخرین روزِ اولین قرنطینه سراسری روز سه شنبه ۱۴ اپریل به سر می‌رسد. دولت فدرال هند هنوز رسماً خبر تمدید قرنطینه را تایید نکرده است. کشور پهناور هند با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت تا به امروز تنها ۲۸۹ مورد مرگ بر اثر بیماری کووید-۱۹ و ۸ هزار و ۵۰۴ مورد مبتلا به ویروس کرونا را ثبت و گزارش کرده است.
عربستان محدودیت‌های قرنطینه را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد
مقررات و محدودیت‌های قرنطینه در عربستان سعودی با فرمان پادشاه این کشور تا اطلاع ثانوی تمدید شد. مقررات قرنطینه در عربستان از ۲۳ ماه مارچ و به مدت ۲۱ روز آغاز شد. در ریاض، پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ عربستان منع آمد و شد اعلام شده است. تا ظهر روز یکشنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان ۴ هزار و ۳۳ نفر و تعداد جان‌باختگان ۵۲ نفر گزارش شده است.
شمار مرگ و میر روزانه در اسپانیا دوباره روند صعودی گرفت
شمار مرگ و میر روزانه در اسپانیا بار دیگر در این کشور با ثبت ۶۱۹ مورد مرگ روزانه روندی صعودی به خود گرفت. شمار مبتلایان در اسپانیا بیش از ۱۶۳ هزار نفر و شمار قربانیان کرونا تا ظهر امروز یکشنبه ۱۶ هزار و ۹۷۲ نفر ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا