آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

سیلاب‌های مدهش؛ خانواده‌های آسیب دیده لوگری کمک نقدی دریافت کردند

رسول شهزاد- کابل

خبر گزاری دید: در ادامه کمک‌ها به مردم ولسوالی خوشی ولایت لوگر، یک بنیاد خیریه در کابل به بیش از ۲۲۰ خانواده متضرر از سیلاب‌ها پول نقد توزیع کرد.

بنیاد خیریه متحد امروز پنجشنه ( ۱۷ سنبله) به ۲۲۴ خانواده متضرر از سیلاب‌های اخیر در ولسوالی خوشی ولایت لوگر پول نقد توزیع کرد.

سید ابوالحسن یاسر رییس این بنیاد گفت: این کمک‌ها به منظور همکاری با خانواده‌های متضرر در ولسوالی خوشی ولایت لوگر توزیع شده است.

آقای یاسر گفت که سیلاب‌های اخیر در خوشی خسارات جدی مالی را برای باشندگان آن ولسوالی بر جای گذاشته است.

وی افزود که همکاری در چنین شرایط مسئولیت همه ما و شما است و باید در این وضعیت همه احساس مسئولیت کنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم آسیب دیده را برطرف کنیم.

این در حالی است که در ماه‌های‌ اخیر سیلاب‌های ویران‌گر در ولسوالی خوشی ولایت لوگر سرازیر شد. باشندگان محل به خبرگزاری دید تایید کردند که در این سیلاب‌ها ۲۲ تن جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده است‌.

همچنان در پی این سیلاب‌ها هزاران جریب زمین تخریب شده و باغ‌ها از بین رفته است.

آقای یاسر می‌گوید که در کنار کمک‌های مقطعی باید کارهای بنیادی نیز صورت بگیرد، تا خانواده‌ها بتوانند به خودکفایی برسند.

در همین حال شیرین‌آقا یکی از باشندگان ولسوالی خوشی ولایت لوگر، گفت: خسارات وارد شده بر اثر سیلاب‌ها بالاتر از صدهزار دالر است که مردم نمی‌توانند با صدهزار دالر هم زمین‌ها و باغ‌های شان را پاک‌ کنند و برای زرع آماده شود.

شیرین‌آقا می‌افزاید که زحمات پدران و نیاکان ما در یک شب از بین رفت. باغ‌ها از بین رفت، زمین‌ها تخریب شد، هزاران درخت از بین رفته است.

وی از امارت اسلامی می‌خواهد که به مردم دره خوشی زمین‌‌هایی را که در نزدیک ولسوالی قرار دارد توزیع کند تا دیگر شاهد چنین فاجعه‌ای نباشند.

شیرین عباس یکی دیگر از باشندگان خوشی می‌گوید: جبران خسارات وارده بر مردم از قدر و توان مردم بالا است و چشم امید ما به نهادهای امداد رسان داخلی و خاجی است تا در این شرایط با مردم خوشی همکاری کنند.

وی همچنان گفت که زمین‌ها در ولسوالی خوشی دیگر قابل استفاده نیست و مردم نیز توانایی پاک‌کاری زمین‌های شان را ندارند، خانه‌های مردم تخریب شده است و مردم در خیمه‌ها زندگی می‌کنند.

گفتنی است که در ماه‌های اخیر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب‌ها در برخی از ولایات کشور تلفات جانی و خسارات مالی هنگفت در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا