آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

سیلاب در فراه؛ دو تن جان باخت و ۱۵۰ خانه ویران شد

گزارش‌ها از ولایت فراه در غرب کشور می‌رساند که در پی جاری شدن سیلاب‌ در این ولایت دو تن جان باخته و ۱۵۰ منزل مسکونی تخریب شده است.

گزارش‌ها از ولایت فراه در غرب کشور می‌رساند که در پی جاری شدن سیلاب‌ در این ولایت دو تن جان باخته و ۱۵۰ منزل مسکونی تخریب شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان محلی ولایت فراه تأیید می‌کنند که در پی جاری شدن سیلاب در ولسوالی « خاک سفید» دو تن در این ولایت جان باخته و ۱۵۰ منزل مسکونی تخریب شده است.
ولسوالی خاک سفید زیر کنترول طالبان است و حکومت به آن دست‌رسی ندارد، اما کمک‌های فوری با همکاری نهادهای امداد رسان خارجی برای آسیب‌دیدگان ارسال شده است. در ولسوالی «اناره‌دره» نیز بارش شدید باران برخی منازل مسکونی را تخریب کرده، اما تلفات انسانی در پی نداشته است.
در ماه حمل سال ۱۳۹۸ خورشیدی نیز فراه گواه بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب بود. آن‌زمان به دلیل بارش اندک باران و پایین بودن احتمال سیل در زمان وقوع رویداد مردم و مقام‌های محلی فراه غافل‌گیر شدند.
بر اساس آمار رسمی، در پی جاری شدن سیلاب سال گذشته در فراه دست‌کم سه تن جان باختند، چندین تن دیگر زخمی شدند، بیش‌تر از شش‌هزار خانه زیر آب ویران و هزاران هکتار زمین کشاورزی از بین رفت.
در ولایت هرات نیز در پی دو روز بارندگی نسبتاً شدید سیل در ولسوالی‌های «شیندند، ادرسکن و پشتون‌زرغون» خسارت‌های مالی به بار آورده است. مسعود شنیزی رییس اداره مبارزه با حوادث هرات می‌گوید بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بارش باران روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.
به گفته‌ او، تاکنون یک‌نفر در مرکز شهر هرات به دلیل تخریب دیوار «جوی‌ نو» در منطقه‌ «جاده مجیب‌الرحمان» زخم برداشته و چند خانه آسیب دیده است. سال گذشته هم سیلاب در هرات ۴هزار خانه را ویران و جان ۶۴ نفر را گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا