آخرین اخبارافغانستان

سیلاب و آب‌گرفتگی«هرات» را فرا گرفت

جاری‌شدن سیلاب و آب گرفتگی در نقاط مختلف شهر و ولسوالی‌های ولایت هرات طی روزهای اخیر به دلیل بارندگی‌های شدید باعث نگرانی باشندگان این ولایت شده و خواب را ازچشمان آنان ربود.
به گزارش خبرگزاری دید، طی روزهای اخیر، مخصوصاً دو روز گذشته، هرات شاهد بارنده‌گی شدید و جاری‌شدن سیلاب و آب گرفتگی بود که خسارات هنگفت مالی و وحشت زده‌گی در بین مردم را در پی داشت.
جاده‌های مختلف شهر و ولسوالی‌ها دچار آب ‌گرفتگی شده و کانال‌ها نیز لب‌ریز شده بود.
باشندگان هرات نگرانی شان را از وضعیت موجود اعلام کرده و اداره محلی و شهرداری این ولایت را به خاطر نداشتن برنامه‌ی مشخصی برای رفع این معضل طبیعی، مورد انتقاد قرار دادند.
از سوی دیگر، اداره شهرداری هرات، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که رهایی از این معضل طبیعی، مستلزم کارشناسی‌های گسترده و سهم‌گیری نهادهای مختلف دولتی است، تا در آینده از این‌گونه آسیب‌ها، به شکل جدی جلوگیری شود.
شهرداری هرات به مردم اطمنان داده که هیچ کانالی در سطح شهر و نواحی پانزده‌گانه این ولایت دچار بندش نیست و در روزهای گذشته، دلیل تراکم و تجمع آب در سرک‌ها، گنجایش پایین کانال‌ها بوده‌است.
در این اعلامیه آمده است که شهرداری هرات بودجه‌ای به ارزش ۵۰ تا ۷۰ میلیون افغانی را برای رفع مشکلات کانال‌ها در سطح نواحی شهر برای امسال اختصاص داده است.
در اعلامیه همچنان آمده است که اداره زون مرکز، طی سروی که از هرات داشته، وعده ساخت و ساز کانال‌های بزرگ را به این ولایت داده است.
گفتنی است که ریزش باران و مسدود شدن خیابان‌ها طی روزهای اخیر در ولایت هرات در سال‌های اخیر در این ولایت بی‌سابقه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا