آخرین اخبارزنان

سیما سمر: پولیس باید ارزش‌های حقوق بشری را رعایت کند

رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور گفت: پولیس باید پیشرفته شود و وظایف خود را بر اساس قوانین و ارزش‌های حقوق بشر انجام دهد.
سیما سمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور در نشستی زیر عنوان «حقوق بشر و پولیس ملی» که با حضور فرماندهان این نیروها در کابل برگزار شد، گفت: دولت افغانستان زمانی موفق می‌شود که رفتار پولیس قانونمند باشد.
وی افزود: در صورتی که پولیس موفق باشد، مردم از ما دوری نمی‌کنند و ما تاکید می‌کنیم که پولیس کشور باید پیشرفته شود و وظایف خود را بر اساس قوانین و ارزش‌های حقوق بشری انجام دهد.
سیما سمر گفت: نگرانی‌هایی وجود دارد که رفتار پولیس با زنان قربانی خلاف قانون و ارزش‌های حقوق بشری است، زیرا این نیروها به جای همکاری با زنان قربانی، با آنها رفتار خلاف قوانین و ارزش‌های حقوق بشری دارند.
وی در این نشست بر رفتار و کردار قانونی پولیس تاکید کرد و گفت: وظیفه این نیروها اجرای قانون است، هر کاری که انجام می‌دهید، اگر در حال انجام وظیفه هم نیستید، اعمالی را انجام دهید که مطابق ارزش‌های حقوق بشری و قوانین کشور باشد.
رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر گفت: نباید از قوانین و ارزش‌های حقوق بشری سرپیچی کنید، وقتی شما خود از قوانین سرپیچی کنید، چگونه از مردم توقع دارید که رفتار قانونمند داشته باشند.
وی افزود: رفتار پولیس با کودکان و افراد معلول باید انسانی و محترمانه باشد، زیرا هر نوع رفتار تحقیرآمیز پولیس با زنان، کودکان و اشخاص معلول، خلاف قانون و ارزش‌های حقوق بشری است.
سیما سمر تاکید کرد: از تمام نیروهای پولیس می‌خواهیم، بهانه‌ای زمینه فساد را فراهم نکنند و مقدس‌بودن وظیفه این نیروها را زیر سوال نبرند.
وی تصریح کرد: تلاش ما این است که نیروهای امنیتی کشور رفاه بهتری داشته باشند تا مجبور نشوند، از سایر افراد جامعه رشوه بگیرند.
رییس کمیسیون حقوق بشر با اشاره به پایان دادن شکنجه، گفت: شکنجه عملی خلاف کرامت انسانی است و جز جرایم جنگی محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا