آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

سیگار: اتهام انتقال پول از سوی اشرف غنی بررسی می‌شود

خبرگزاری دید: بازرس ویژه ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان گفته ‌است که دفتر او به بررسی ادعاهایی مبنی بر انتقال میلیون‌ها دالر از سوی اشرف‌غنی هنگام فرار از کابل می‌پردازد.


جان ساپکو روز گذشته( چهارشنبه، ۱۳ میزان) در کمیته فرعی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته ‌است: «ما هنوز آن را ثابت نکرده ایم. ما در حال بررسی آن هستیم در واقع، کمیته نظارت و اصلاحات دولت از ما خواسته است که این موضوع را بررسی کنیم».
این در حالی است که اشرف غنی رییس‌جمهور پیشین کشور پس از فرار از کابل دراعلامیه‌ای گفته بود که برای جلوگیری از خون‌ریزی کابل را ترک کرده است. او همچنین گزارش‌ها مبنی بر انتقال مبالغ هنگفت پول هنگام فرار از کابل را رد کرده است.
اشرف غنی با ورود طا-لبان در ۲۴ اسد از کشور فرار کرد. او پس از فرارش از مردم معذرت خواست که که نتوانسته امور را به شکل دیگری به پایان برساند.
دفتر بازرس ویژه ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان (SIGAR) مدت‌هاست که در مورد تقلب، اتلاف و سوء استفاده در تلاش‌های گسترده دولت سازی امریکا تحقیق می کند که ظاهراً پس از ۲۰ سال تسلط طا-لبان به پایان نامشخصی رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا