آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سیگار از بروز فاجعه بهداشتی در افغانستان هشدار داد

بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در مورد بروز یک فاجعه پس از گسترش کووید-۱۹ در افغانستان هشدار داد.

بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در مورد بروز یک فاجعه پس از گسترش کووید-۱۹ در افغانستان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری دید، گزارش تازه سیگار یا بازرس ویژه امریکا در بازسازی افغانستان، نشان می‌دهد که پس از توافق صلح میان طالبان و امریکا، حملات طالبان به نیروهای افغانستان افزایش داشته است. مقامات افغانستان می‌گویند این موضوع نشان‌دهنده آن است که طالبان در راه صلح گام برنمی‌دارند.
گزارش درباره گسترش ویروس کرونا، سیستم ضعیف صحی، سو‌ء تغدیه، جنگ و آسیب پذیری‌های دیگر در افغانستان به کانگرس امریکا هشدار داده و گفته که احتمال فاجعه صحی و انسانی در این کشور وجود دارد.
در گزارش سیگار همچنین تأکید شده که شیوع ویروس کوویدـ۱۹ تهدیدی جدی علیه سلامت مردم افغانستان و اقتصاد شکننده این کشور است.
این گزارش که توسط جان ساپکو بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان به نشر رسیده در میان اعضای پارلمان امریکا نگرانی‌هایی را به بار آورده است که می‌تواند تلاش امریکا برای صلح افغانستان را متوقف کند.
بر اساس گزارش سیگار، شیوع ویروس کرونا باعث بسته شدن مرزها نیز شده است که این کارانتقال کالاهای تجارتی و کمک بشردوستانه را مختل ساخته است.
این در حالی است که امروز (جمعه ۱۲ ثور) وزارت صحت عامه کشور۱۶۴ واقعه تازه بیماری کووید- ۱۹ را ثبت کرد که با این شمار واقعه‌های مثبت ویروس کرونا در کشور به ۲۳۳۵ واقعه رسید.
در این گزارش همچنان آمده است که ایتلاف بین‌المللی به رهبری ناتو حاضر نشده است در مورد حمله‌های طالبان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ معلومات دهد.
گزارش افزوده است که از زمان آغاز به‌کار سیگار در سال ۲۰۱۸ تا کنون، این نخستین بار است که ناتو و ارتش امریکا انتشار این‌گونه آمار برای ردیابی میزان و آثار خشونت‌ها را محدود کرده است.
سیگار در گزارش خود گفته است که شمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان از اول جنوری تا ۳۱ مارچ سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا