آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

سیگار: اگر زنان نتوانند در ارایه کمک‌ها شرکت کنند، برنامه‌های امریکا تعلیق می‌شود

خبرگزاری دید: سیگار هشدار داده است که اگر زنان در سازمان‌های غیردولتی در افغانستان تحت کنترول طا-لبان استخدام نشوند، امریکا برخی برنامه‌های خود را در این کشور تعلیق خواهد کرد.

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) روز شنبه(١٦ ثور) در رشته توییتی اعلان کرده است که اگر حکم طا-لبان درمورد ممنوعیت کار زنان در ارائه کمک‌های بشری لغو نشود ایالات متحده ممکن برخی برنامه‌های خود را در این کشور تعلیق کند.

سیگار: به دنبال حکم دسمبر ٢٠٢٢ طا-لبان در مورد ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی(انجوها)، یک نهاد میان‌دولتی ایالات متحده روندی را بررسی می‌کند که اگر زنان قادر نباشند در ارایه کمک‌ها شرکت کنند، کدام برنامه‌ها را بتوان به حالت تعلیق درآورد.

سیگار افزوده است که دفتر منطقه‌ای یو‌اس‌ای‌آی‌دی در امور کمک‌های بشری گزارش داده که این بررسی هنوز هم جریان دارد اما بسیاری شرکای این این نهاد امریکایی از کارهای عملی خبر داده که از ادامه اشتراک کارمندان زن در کمک‌های بشری اطمینان می‌دهد. 

گفتنی است که سیگار به تازگی گزارش داده است که طا-لبان علاوه بر ممنوعیت کار زنان در فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی در افغانستان مداخله می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا