آخرین اخبارافغانستان

سیگار: حملات خودی در نیروهای امنیتی افزایش یافته است


اداره سرمفتش ویژه ایالات متحده برای افغانستان یا «سیگار» گزارش داده است که پس از تمام شدن دوره انتقالی مسئولیت‎های امنیتی به نیروهای داخلی درافغانستان، حملات خودی بر سربازان داخلی و نیروهای امریکایی مستقر در این کشور به مشکل جدی مبدل شده و رو به افزایش است.
به گزارش خبرگزاری دید، سیگار گزارش داده است که تنها از اول جنوری تا ۱۵ اگست ۲۰۱۷، مجموعاً ۵۴ حمله خودی در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ثبت شده که از این جمله ۴۸ حمله بر نیروهای داخلی و شش حمله دیگر بر نیروهای امریکایی صورت گرفته است.
همچنان در این گزارش آمده است که در اکثر موارد، حملات در صفوف نیروهای امنیتی داخلی و امریکایی توسط شورشیانی صورت گرفته است که در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان رخنه کرده‌اند.
از سویی‎هم، سر مفتش ویژه امریکا برای افغانستان، ابراز نگرانی کرده که اگر در طول سال روان میلادی وضعیت به همین گونه ادامه پیدا کند، شمار حملات داخلی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال پیش از آن، بیشتر خواهد شد.
بر اساس گزارش سیگار، در طول سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۰ حمله – ۵۶ حمله بر نیروهای افغانستان و ۴ حمله بر سربازان امریکایی – صورت گرفته بود.
با این همه، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع در واکنش به گزارش تازه سیگار که افزایش حملات خودی را در ارتش نشان می‎دهد می‎گوید، حکومت طرح مشحصی را برای جلوگیری از حملات داخلی روی دست گرفته که بر اساس آن طرح، حملات داخلی در ارتش کاهش پیدا خواهد کرد.
گفتنی‎ است که حملات خودی نیروهای امنیتی کشور بر نیروهای‎ خارجی یکی از چالش‎های بزرگ تامین امنیت است و تاکنون نه نیروهای خارجی و نه حکومت افغانستان، نتوانسته‎اند جلو آن را بگیرند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا