آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

سیگار دولت بایدن را به کارشکنی در تحقیقات در باره ارسال پول به افغانستان متهم کرد

خبرگزاری دید: سیگار یا بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان دولت امریکا را به کارشکنی در تحقیق در مورد ۱٫۱ میلیارد دالر کمک نقدی که پس از حاکمیت مجدد طا-لبان به افغانستان ارسال شده، متهم کرد.


نشریه بلومبرگ امروز چهارشنبه (۱۱ عقرب) در گزارشی از این موضوع خبرداده و نوشته که تحقیقات سیگار در مورد پول‌های نقدی که پس از تسلط طا-لبان به افغانستان ارسال شده، با کارشکنی برخی از نهادهای دولتی امریکا روبه‌رو شده است.
جان ساپکو بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان گفته است که دفتر او برای اولین بار در تاریخ خود قادر نیست به دلیل عدم همکاری چندین نهاد دولتی گزارشی از هزینه‌های دولت امریکا در افغانستان ارایه کند.
ساپکو افزوده است که آژانس توسعه بین‌الملل امریکا و وزارت خزانه‌داری این کشور از ارایه اطلاعات در مورد ۱.۱ میلیارد دالر پول‌های نقدی که به افغانستان زیر کنترول طا-لبان فرستاده شده، خودداری کرده و وزارت خارجه امریکا نیز اطلاعات مورد نظر را به آنان نداده است.
بربنیاد گزارش سیگار، اداره توسعه بین‌المللی و وزارت امور خارجه امریکا گفته‌اند که کمک‌های مستمر امریکا بشردوستانه است و بخشی از بودجه‌ای نیست که سیگار بر آن نظارت می‌کند.
بازرس ویژه امریکا همچنان گفته است که شرایط کنونی در افغانستان شبیه شرایط تحت حاکمیت طا-لبان در دهه نود است.
به گفته او، زنان اکنون با خطرات قابل توجهی از جمله کاهش امنیت و عدم دسترسی به آموزش و مراقبت‌های صحی مواجه هستند.
پس از تسلط طا-لبان بر افغانستان، دولت امریکا تا کنون بیش از یک میلیارد دالر را در قالب کمک‌های بشردوستانه به افغانستان فرستاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا