آخرین اخبارافغانستانسیاست

سیگار: شماری از نیروهای امنیت ملی جمهوریت با طا-لبان کنار آمده‌اند

خبرگزاری دید: سیگار یا اداره بازرس امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است که برخی از نیروهای امنیت ملی دوره جمهوریت به دلایل اقتصادی با طا-لبان همکاری دارند.


سیگار این موضوع را روز چهارشنبه (۱۳ میزان) در توییتی بیان کرده و گفته که برخی از نیروهای امنیت ملی پیشین و غیرنظامیان «احتمالاً» برای منافع شخصی، به سطوح پایین نیروهای امنیتی طا-لبان پیوسته‌اند.
سیگار به نقل از منابع خود نوشته است: «برخی از نیروهای دفاعی ملی پیشین، اغلب از رده‌های پایین‌تر، به دلایل اقتصادی برای طا-لبان کار می‌کنند».
این توییت سیگار که بخشی از یک گزارش طولانی این اداره است، می‌گوید که طا-لبان اکثر نیروهای سابق و به‌ویژه کارمندان زن در نهادهای امنیتی را برکنار و نیروهای جدید استخدام کرده‌اند.
در گزارش سیگار همچنان گفته شده است که شمار معدودی از نیروهای امنیتی پیشین به گروه‌های نظامی ضد طا-لبان، از جمله جبهه مقاومت ملی پیوسته‌اند.
به گفته سیگار، آژانس اطلاعاتی امریکا دریافته است که طا-لبان تلاش دارند خلبانان و کارمندان فنی هوایی پیشین را برگردانند و از آنان استفاده کنند.
در این گزارش اشاره شده است که بسیاری از تجهیزاتی که توسط امریکا در جریان سال‌های گذشته برای نیروهای امنیتی سابق فراهم شده بود، در جریان جنگ‌های دو دهه و روزهای سقوط نابود شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا