آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

سی ان ان “تشدید جنگ در افغانستان ” را تصمیم اشتباه خواند


سایت شبکه تلویزیونی امریکایی “سی ان ان ” در تازه‌ترین تحلیل، اصرار بر تشدید جنگ در افغانستان را یک “تصمیم اشتباه ” دانسته و گفته است که این جنگ پیروزی امریکا و غرب را در پی نخواهد داشت.
سی ان ان، نوشته است:” در روز‌های اخیر، با قدرت گرفتن شورشیان طالبان افغانستان و طولانی‌ترین جنگ متناوب امریکا در شانزدهمین سال خود، باعث شده تا تحلیلگران متوسل به کلمه پیروزی شوند و “این پیروزی نیست.”
در این نوشته همچنان آمده‌است:” متاسفانه، ویتنام یک قیاس مناسب برای افغانستان است. در واقع، نیروهای نظامی امریکا در یک جنگ پرهزینه، مقاوم و بی‌پایان در مقابل دشمن نا‌متقارن، خستگی‌نا‌پذیر و انعطاف‌پذیر است که ۵۰ سال پیش در ویتنام صورت گرفت.”
این شبکه تلویزیونی همچنان تصریح کرده است:” وقت زیادی است که در باره جنگ فراموش‌شده صحبت می‌کنیم و بخصوص دولت ترامپ که پالیسی جدیدی را برای تشدید جنگ نظامی امریکا در نظر دارد. تشدید جنگ اشتباه خواهد بود و این درگیری را طولانی ساخته و نمی‌توان برنده شد.”
در این تحلیل افزوده شده است:” می‌توان منطقی استدلال کرد که ظرفیت جنگی نیرو‌های امنیتی افغانستان به طور قابل توجهی بهبود یافته و این‌بار نیرو‌های آموزش‌دیده، با کمک نیروهای امریکایی، موفقیت‌های بیشتری را در مقابله با طالبان خواهد داشت.”
منبع همچنان بیان داشته است، تا زمانی‌که پناهگا‌ه‌های امن تروریستان در آن‌سوی مرزها قرار دارد و تروریست‌ها از آنجا تجهیز و تمویل می‌شوند، هراس‌افکنان در افغانستان شکست نخواهند خورد.
گفتنی است که سی ان ان، پیش از این نیز از ادامه مسیر جنگ افغانستان از سوی کشورهای غربی، در رأس امریکا، در افغانستان، انتقاد کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا