آخرین اخبارجهان

شاهدخت سعودی بازداشت شد

شاهزاده ریم دختر ولید بن طلال

منابع خبری از بازداشت شاهدخت «ریم » دختر ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی خبر داده و گفته‎اند که این شاهدخت پس از بازداشت پدرش، از سوی کمیته مبارزه با فساد کشور شاهی عربستان بازداشت شده است.
گفته شده که این نخستین باری است که یک شاهدخت سعودی، به اتهام فساد مالی بازداشت می‎شود.
به نقل از القدس، اخبار منتشر شده از سوی منابع خبری سعودی، از بازداشت شاهدخت ریم دختر ولید بن طلال میلیاردر و یکی از معروف‌ترین شاهزادگان خاندان آل سعود حکایت دارد.
چند روز پیش، ولید بن طلال همراه تعداد زیادی از شاهزادگان و مسئولان سابق دولت عربستان، به اتهام فساد و سوء استفاده از جای‎گاه و پُست حکومتی‎شان، از سوی حکومت عربستان بازداشت شدند.
بازداشت، تبعید، حصر خانگی و قتل شاهزادگان سعودی پدیده تازه‏ای نیست، ولی این نخستین باری است که یک شاهدخت این خاندان به اتهام فساد مالی بازداشت شده است.
هفته گذشته، سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی در یک فرمان، دستور بازداشت شماری از مسئولان بلندپایه سابق دولت و شاهزادگان این خاندان را صادر کرد که به دنبال آن موجی از بازداشت‏ها به راه افتاد.
گفتنی است که این اقدام ملک سلمان از سوی آگاهان امور خاورمیانه، تلاش او برای هموار کردن زمینه انتقال قدرت به پسرش خوانده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا