آخرین اخبارجهان

شاهزاده‌ای که به دلیل ازدواج با یک فرد عادی، خاندانش را ترک می‌کند


شاهزاده ماکو، بزرگ‌ترین نوه امپراتور آکیهیتو، امپراطور جاپان، روز شنبه ۲ سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد، با همکار سابقش که از طبقه عادی مردم جاپان است، ازدواج می‌کند؛ اقدامی که باعث می‌شود این شاهزاده عنوان خود را از دست داده و خاندان پادشاهی را ترک کند.
به نقل از العربیه، تلویزیون عمومی NHK جاپان اعلام کرد شاهزاده ماکو با یک شهروند عادی جاپان ازدواج خواهد کرد. شاهزاده ماکو یکی از تنها چهار نوه امپراتور آکیهیتو است.
امپراتور آکیهیتو به غیر از شاهزاده ماکو، سه نوه دیگر به نام‌های شاهزاده کاکو، که خواهر کوچک‌تر شاهزاده ماکو است، شاهزاده هیساهیتو، برادر جوان‌تر شاهزاده ماکو و شاهزاده آیکو که دختر ناروهیتو، ولی‌عهد این کشور است، دارد.
کاهش اعضای خاندان امپراتوری جاپان که نشانگر بالا رفتن میانگین سنی افراد در این کشور است، این نگرانی را به وجود آورده که ولی‌عهد آخرین عضو خانواده امپراتوری باشد.
شاهزاده هیساهیتو که تنها ۱۰ سال سن دارد، یکی از چهار جانشین احتمالی امپراتور آکیهیتو است. پیش از او، دو فرزند میان‌سال امپراتور آکیهیتو که همسرانی حدود ۵۰ ساله دارند و همچنین ماساهیتو، برادر ۸۰ ساله امپراتور آکیهیتو قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا