آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

شاهین: پوشیدن چادر و روبنده برای زنان اجباری نیست

خبرگزاری دید: نماینده خود خوانده طالبان برای سازمان ملل می‌گوید طا-لبان پوشیدن چادر و روبنده را برای زنان افغان اجباری نکرده و هر نوع پوششی که تمام بدن زن را بپوشاند برای ما حجاب است.


سهیل شاهین نماینده منتخب طال-بان برای سازمان ملل می‌گوید، طا-لبان پوشش چادری و روبنده را برای زنان افغان اجباری نکرده و نیز دختران مانند پسران از حق آموزش برابر برخوردار هستند.
شاهین در گفت‌وگو با یک تلویزیون «تاک‌تی‌وی» انگلیس گفت: ۴ میلیون دختر در دوره ابتدایی مشغول تحصیل بوده و ۱۲۴ هزار دختر و زن در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی نیز مشغول کار و تحصیل هستند.
وی با اشاره به تعطیلی مکاتب دخترانه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نیز گفت: در حال حاضر ما بروی میکانیزمی برای فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دختران هستیم.
شاهین همچنین در پاسخ به مجری این شبکه انگلیسی درخصوص تحصیل دختران وی در قطر گفت: دختران وی با رعایت حجاب در حال تحصیل هستند.
نماینده منتخب طا-لبان برای سازمان ملل تاکید کرد: پوشش چادری و روبنده برای زنان اجباری نیست و در این فرمان گفته نشده است که زنان تنها چادر بپوشند و هر نوع پوششی که تمام بدن زن را بپوشاند برای ما حجاب است.
وی همچنین مدعی شد که طا-لبان مخالف کار زنان نیست و کارمندان زن در حکومت کنونی افغانستان کار می‌کنند. شاهین تصریح کرد که فقدان فرصت‌های کاری برای زنان به خاطر تحریم‌هایی است که جامعه بین المللی بر افغانستان تحمیل کرده است.
این در حالی است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طا-لبان دستور جدیدی در خصوص حجاب زنان اعلام کرد و براساس یک بند آن زنان باید صورت خود را در مواجهه با نامحرمان بپوشانند و در صورت تخلف اولیای آنها مجازات خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا