آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

شبکه جوانان اندیشمند: وظایف اتمر و استانکزی به تعلیق درآید

شبکه سراسری جوانان اندیشمند افغانستان، در واکنش به حمله مرگبار ۲۵ عقرب بالای هواداران عطا محمد نور والی بلخ، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و از اعضای برجسته ایتلاف ملی نجات در یک نشست خبری، خواستار به تعلیق درآمدن وظایف حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی و معصوم استانکزی، سرپست ریاست امنیت ملی کشور شد.
به گزارش خبرگزاری دید، شبکه سراسری جوانان اندیشمند افغانستان، در این نشست خبری برخی اعضای حکومت را متهم به همکاری با ترورستان کرده و می‎گوید که این‎گونه وقایع از سوی این حلقه خبیثه در ارگ طرح می‎شود.
این شبکه، تاکید می‏کند که معصوم استانکزی و حنیف اتمر بار‏ها از سوی احزاب سیاسی متهم به ارتباط داشتن با گروه‏های تروریستی شده‎اند، ولی حکومت تاهنوز هیچ‎پاسخ روشنی برای احزاب و مردم افغانستان نداشته است.
شبکه جوانان اندیشمند همچنان می‎گوید که اگر این حلقه خبیثه در ارگ، در حملات تروریستی با اهداف سیاسی دست نداشته باشد؛ چرا در تمام گردهمایی‎های سیاسی، چنین چیزی اتفاق نمی‎افتد.
اعضای شبکه سراسری جوانان اندیشمند، همچنان حکومت را به بی‎توجهی در مورد حملات تروریستی متهم کرده می‎گوید که حکومت به هیچ حمله مرگبار تروریستی رسیدگی نکرده است.
در همین حال، این شبکه می‎افزاید، گلبدین حکمتیار هنوز بیعت خود را با گروه داعش پس نگرفته و از سویی هم، گزارش‎هایی وجود دارد که گروه‏های تحت امر رهبر حزب اسلامی در برخی از ولایات کشور با گروه داعش همکاری دارد.
شبکه جوانان اندیشمند از ارگ می‎پرسد که چرا به رغم متهم شدن بار-بار حنیف اتمر و معصوم استانکزی مبنی بر ارتباط‎شان با گروه‎های تروریستی، هنوز در مسند مشاوریت امنیت ملی و ریاست امنیت ملی کشور موظف هستند.
با این همه، اعضای شبکه سراسری جوانان اندیشمند افغانستان بیان‏می‏دارند که از حملات ترروریستی هراسی ندارند و همچنان از حمایت از عطا محمد نور، و خواست‏های سیاسی شان دست برنمی‏دارند.
گفتنی است که بر اساس آمار شبکه سراسری جوانان اندیشمند افغانستان، در حمله ۵ شنبه گذشته « ۲۵ عقرب در مقابل هوتل قصر نوین » ۲۵ تن کشته و ۳۶ تن دیگر زخمی شده‎اند.
اختر سهیل _ خبرگزاری دید

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا