آخرین اخبارافغانستانسیاست

سهیل شاهین:

شروط جدید امریکا مانع رسیدن به توافق صلح است

گروه طالبان آنچه را که شروط جدید و غیر قابل پذیرش امریکا می‌خواند، مانع صلح دانسته و می‌گوید که چنین اضافه‌خواهی‌هایی سد راه رسیدن به توافق صلح است.

گروه طالبان آنچه را که شروط جدید و غیر قابل پذیرش امریکا می‌خواند، مانع صلح دانسته و می‌گوید که چنین اضافه‌خواهی‌هایی سد راه رسیدن به توافق صلح است.
به گزارش خبرگزاری دید، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ابراز داشته است که، خواسته‌های جدید امریکا و شرایط بیش از حد مقامات امریکایی از موانع اصلی مذاکرات صلح با این کشور است.
وی افزود: مذاکرات طالبان با امریکا به دلیل خواسته‌های جدیدی که این کشور مطرح کرده، پیشرفت چشمگیری نداشته‌ است.
سهیل شاهین به جزئیات خواسته‌های جدید امریکا در مذاکرات با طالبان اشاره‌ای نکرد، اما براساس برخی گزارش‌ها اختلاف طرفین درباره اعلام آتش‌بس از سوی طالبان در ازای توافق با این گروه است.
این در حالی‌ست که پیشتر، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در یک نشست خبری گفت، دسترسی به یک توافق نزدیک است اما طالبان پیشتر نتوانسته جدیت خود را در این باره نشان دهد. کارهای زیادی باید انجام شود تا مذاکرات صلح را بتوان آغاز کرد.
وزیر خارجه امریکا همچنین گفت:‌ ما بر روی یک طرح سازش مجدد و صلح کار می‌کنیم و اشتراکات خود را در محل مناسب قرار می‌دهیم و به دنبال احقاق این مسئله هستیم. ما زمانی در گذشته به دستیابی به توافق نزدیک شدیم اما طالبان نتوانست تمایل یا ظرفیت خود را نشان دهد و به کاهش خشونت بپردازد.
اخیراً زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا در امور صلح افغانستان نیز در دیدار با رییس جمهور غنی، گفت روند مذاکرات با طالبان پیشرفتی نداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا